سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی برترین‌های جشنواره ملی عکس رضوی در بجنورد

برترین‌های جشنواره ملی عکس رضوی در سالن گلشن بجنورد معرفی شدند.

پس از داوری ۳۴ اثر راه یافته به مرحله نهایی از میان هزار و ۱۱۱ اثر رسیده به دبیرخانه از سوی هیئت داوران متشکل از «جلال شمس آذران»، «صادق سوری» و «منصوره معتمدی»، ۱۱ اثر از بخش‌های حرفه ای، یادگاری، دلتنگی و مجموعه در فهرست آثار برگزیده قرار گرفت.

«امیر عنایتی» از خراسان رضوی در بخش حرفه‌ای توانست رتبه نخست را از آن خود کند و «احمد تاجی» از چهارمحال و بختیاری و «علی ابک» از سمنان نیز به ترتیب توانستند رتبه‌های دوم و سوم بخش حرفه‌ای را به دست آورند.

بر اساس این گزارش، در بخش یادگاری خانوادگی در حرم امام رضا (ع) نیز «علی خوانین» از فارس، «جواد رضایی سالانقوچ» از خراسان رضوی و «مهدی ایمانی» از آذربایجان شرقی موفق شدند تا در فهرست برگزیدگان این بخش قرار بگیرند.

لازم به ذکر است، «محمد حسن صلواتی» و «مهدی وقاری شورچه» هر دو از خراسان رضوی و «طاهره رخ بخش زمین»، از فارس از نگاه هیئت داوران به عنوان برگزیدگان بخش دلتنگی جشنواره انتخاب شدند.

این گزارش حاکی است، در بخش مجموعه نیز «فائزه کابلی کفشگیری» از گلستان توانست به عنوان برگزیده این بخش انتخاب شود و «حمید سبحانی» از خراسان رضوی نیز در بخش حرفه‌ای و در قالب «مولتی مدیا» به عنوان برگزیده معرفی شد.

هم چنین در بخش جنبی جشنواره که در بخش‌های طعم آب و مزه زندگی، روستایی و معماری، خراسان شمالی و گنجینه فرهنگ‌ها و اسب اصیل، اردو‌های در جشنواره برگزار شد، پس از داوری، آثار برگزیده معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، در بخش طعم آب و مزه زندگی «وحید خادمی» و «قدیر وقاری» برگزیده شدند.

داوران در بخش روستایی و معماری «مهدی وقاری» را برگزیده این بخش معرفی کرد و «عباس رستگار» و «ناصر محمدی» نیز در بخش تاسیسات آب در زمره برگزیدگان قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است، «مهدی علیزاده»، «سپیده رحمتی»، «جواد حسن پور»، «جابر غلامی» و «احمد تاجیک» نیز موفق شدند تا در فهرست برگزیدگان بخش خراسان شمالی، گنجینه فرهنگ‌ها قرار بگیرند و در این جشنواره بدرخشند.

در بخش اسب نیز، جایزه ویژه اسب اصیل ترکمن به «مریم دوست محمدی» رسید و «امیر عنایتی» نیز جایزه ویژه آلتین گل را از آن خود کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان شمالی و دبیر جشنواره در بخش حرفه‌ای از «مریم داورنیا» تقدیر ویژه شد.

«محمد حسن خانی» نیز در زمره دانش آموزان شرکت کننده‌ای است که در بخش اسب موفق شد در فهرست برگزیدگان قرار بگیرد.

در این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین نوری نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه پس از گذشت یک هزار و ۳۰۰ سال همچنان مردم با زبان نوحه و عشق و دلخوشی قلبهایشان به امام رضا (ع) پیوند خورده است، به هتک حرمت و توهین سازندگان فیلم عنکبوت مقدس و برگزارکنندگان جشنواره کن به ساحت آن امام همام اشاره کرد و گفت: آن‌ها می‌خواهند با یک فوت خورشید را خاموش کنند، اما نور حضرت ثامن الحجج (ع) خاموش نشدنی است.

حسین نژاد استاندار هم در این مراسم یکی از ماندگار‌ترین هنر‌ها را هنر عکاسی عنوان کرد وگفت جشنواره عکس رضوی بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ رضوی است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌ها وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این جشنواره با دو رویکردتوسعه محتوایی و موضوعی برگزار شده است گفت باید این هنر در توسعه و حل مشکلات کمک کند و دیگر اینکه با توسعه این جشنوار‌ها بتوان استعداد‌های ناشناخته در هنر عکاسی در سراسر کشور شناخته شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.