سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی استان یزد برای میزبانی از رویداد‌های بین المللی

استاندار یزد از اعلام آمادگی استان برای میزبانی از رویداد‌های بین المللی خبر داد.

مهران فاطمی گفت: استان یزد از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی خوبی برخوردار است و دومین استان معدنی و اولین استان به لحاظ تنوع مواد معدنی در کشور است.

او می‌گوید: در استان یزد بیش از سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی فعالیت می‌کنند و نزدیک به هزار و ۴۰۰ قلم کالا تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

 استاندار یزد این موضوع را در سفر به تهران و دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشور مطرح کرد.

به گفته او استان یزد در حوزه کشاورزی و صادرات محصولات گلخانه‌ای از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است و با وجود قرارگیری استان یزد در اقلیم کویری، از نظر تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای جایگاه ویژه‌ای را در کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار یزد گفت: گردشگری یکی از ظرفیت‌های بی بدیل استان یزد است و یکی از اضلاع مثلث گردشگری ایران بوده و شهر یزد تنها شهر ثبتی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو است و آمادگی میزبانی رویداد‌های بین المللی را دارد.

او گفت: برای روز ۱۸ تیر سالروز ثبت جهانی یزد برنامه‌های ویژه‌ای در استان یزد برگزار می‌شود و از معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشور برای حضور در این برنامه‌ها دعوت شده است.

فاطمی گفت: شناسایی و معرفی دقیق ظرفیت‌های استان برای شناسایی بازار‌های هدف و برنامه ریزی‌های لازم، ضروری است و وزارت امور خارجه آمادگی فراهم سازی بستر‌های لازم برای تسهیل در امر صادرات استان‌ها و حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی استان یزد را دارد.

استاندار یزد گفت: وزارت امور خارجه برای حمایت از برنامه‌های استان‌ها در جام جهانی پیش رو در قطر آمادگی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.