سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ۸۰۰ کودک کار در خیابان‌های استان کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از حضور ۸۰۰ کودک کار در خیابان‌های استان کرمانشاه خبر داد.

فرحناز محمدی گفت : مفهوم آسیب اجتماعی امروزه یک مفهوم ناآشنا نبوده و با توجه به رشد روز افزون آسیب‌های اجتماعی، کنترل و کاهش این آسیب در ضرورت دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات اجتماعی بوده و دارای اهمیت است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه طبق تعریف یونیسف افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب شده و کار این کودکان در خیابان یک آسیب اجتماعی است و کودکان زیر ۱۸ سال باید از نیاز‌های طبیعی روزانه خود از جمله آموزش، بهداشت و تحصیل برخوردار شده و درحالی‌که کودکانی با سن کم در خیابان‌ها مشغول کار بوده و از نیاز‌های روزانه خود محروم هستند.

به دلیل طولانی شدن زمان ماندن کودکان کار در خیابان آن‌ها در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی و سو استفاده از طرف باند‌های مختلف بوده که مهم‌ترین حضور آن‌ها در خیابان فقر است.

حضور کودکان کار در خیابان، سر چهارراه‌ها و مکان‌های دیگر تا هنگامی که خدمات مالی از طرف خانواده‌ها و افراد مختلف به آن‌ها ارائه می‌شود مؤثر بوده و هر روز تشویق می‌شوند که برای روز‌های آینده مؤثرتر و طولانی‌تر برسرچهارراه‌ها حضور داشته و درآمد بیشتری را کسب کنند.

برای کم کردن این آسیب اجتماعی بهتر است خانواده‌ها در ازای دادن مبلغی پول به این کودکان به ارگان‌های عمومی، اجتماعی و حمایتی اعتماد و مراجعه کرده تا با عدم دریافت پاسخ مثبت از دریافت حمایت‌ها مجبور به اطاعت از روند قانون کودک کار شوند.

برآورد می‌شود ۶۰۰ تا ۸۰۰ کودک کار در استان کرمانشاه حضور دارند که به دلیل بدسرپرستی، بی سرپرستی و یا مشکلات اقتصادی در خیابان‌ها مشغول کار هستند.

در صورت مشاهده این کودکان با مهربانی با آن‌ها برخورد کرده و در صورت بروز مشکل با شماره تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تماس گرفته و برای حل مشکل همکاری کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.