سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوئیس درخواست دانمارک برای ارسال سلاح به اوکراین را رد کرد

دولت سوئیس به دلیل سیاست بی‌طرفی این کشور در جنگ، درخواست دانمارک برای ارسال خودروهای جنگی به اوکراین را رد کرده است.

دولت سوئیس درخواست دانمارک برای ارسال نفربر‌های زرهی ساخت این کشور به اوکراین را به دلیل سیاست بی طرفی خود مبنی بر عدم ارائه سلاح به مناطق درگیری رد کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه تلویزیونی SRF سوئیس، گزارش داد دبیرخانه دولتی امور اقتصادی این کشور پیشنهاد دانمارک برای ارائه حدود ۲۰ خودروی جنگی موسوم به «پیرانا ۳» به اوکراین را رد کرده است. این دبیرخانه فعلا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

پیش از این نیز سوئیس اعلام کرد اجازه نخواهد داد تجهیزات نظامی آلمانی که در آن‌ها از مهمات سوئیسی استفاده شده است به اوکراین فرستاده شوند.

سوئیس قدیمی‌ترین سیاست بی‌طرفی نظامی را دارد و از زمان امضای معاهده پاریس در سال ۱۸۱۵ به صورت رسمی وارد هیچ جنگی نشده‌ است. این کشور در درگیری‌های مسلحانه بین کشور‌های دیگر دخالت نمی‌کند و اکنون از کشور‌های خارجی که تسلیحات سوئیسی می‌خرند خواسته برای صادرات مجدد آن‌ها مجوز بگیرند.

بی‌طرفی سوئیس اخیرا با بزرگترین آزمون دهه‌های اخیر مواجه است. این کشور تا حدی از رویه گذشته جدا شده و با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه مخالفتی نکرده است. با این حال، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند بیش از ۹۰ درصد مردم سوئیس حامی این بی‌طرفی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
4 تا کشور کوچک غرب جرعت ارسال سلاح به اوکراین رو نخواهد داشت