سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان زیر کشت گندم است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: گندم یکی از اصلی‌ترین محصولات کشور و استان است و معادل ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان زیر کشت گندم رفته است.

فریدون حامدی گفت: گندم محصول استراتژیکی برای تامین غذای جامعه است و مخاطرات زیادی از جمله آفات، بیماری ها، علف‌های هرز، سرما، گرما، باران، بی آبی و خشکسالی، گندم را تهدید می‌کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: حفظ این محصول برای وضعیت اقتصادی خود کشاورز و همچنین برای سربلندی استان و کشور جز واجبات است و وضعیت اکراین به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده‌های غلات منطقه، اهمیت حفظ این محصول را دو چندان کرده است.

او می گوید: در چند سال گذشته در منطقه قروه و دهگلان بیشتر از پنج هکتار زمین به علف‌های هرز آلوده نبود، اما امروزه بر اساس برآورد کارشناسان ۲۰ هزار هکتار از اراضی قروه و دهگلان به علف هرز آلوده است.

رییس جهاد کشاورزی قروه نیز در این باره گفت: شهرستان قروه یکی از قطب‌های کشاورزی استان است می باشد اما با این حال ۱۵ درصد از اراضی گندم قروه به علف هرز آلوده است.

عبدالله عبدالملکی گفت: در سال زارعی جاری، ۷۲ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی دیم و ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی آبی در ارقام مختلف به زیر کشت گندم رفته است و اگر مبارزه با علف‌های هرز را جدی نگیریم ممکن است در چند سال آینده کشاورزی شهرستان قروه با خطر جدی مواجه شود.

اوگفت: در چند سال گذشته با توجه به اینکه بذرکافی در استان کردستان وجود نداشت از استان‌های همجوار به ویژه آذربایجان غربی بذر وارد کردیم و باعث تولید علف‌های هرز در اراضی قروه و چند شهر دیگر استان شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.