سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مجلس در نهاوند:

عرضه اجناس با قیمت سال قبل در کالابرگ الکترونیکی

رییس مجلس گفت: دولت و مجلس تلاش می‌کنند که با ارائه کالابرگ، چند قلم کالا با همان قیمت مناسب سال قبل، به دست افراد برسد.

محمدباقر قالیباف امروز در مراسم یادواره ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند و بزرگداشت شهید حاج‌میرزا سلگی در نهاوند گفت: بحث برنامه هفتم در مجلس تنظیم می‌شود و در جلسه سران قوا مصمم هستیم مدبرانه و هوشمندانه بااستفاده تجربیات گذشته نقاط قوت را پیش ببریم و ضعف‌ها را نیز برطرف کنیم.

او گفت: به زودی کالابرگ الکترونیکی در مورد چند قلم کالای اساسی با قیمت قبل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رییس مجلس گفت: در سال جدید مبحث مربوط به برنامه هفتم توسعه در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در حال تنظیم است، این موضوع در جلسات سران قوا و جلسات مشترک دولت و مجلس مطرح بوده و مصمم هستیم برنامه هفتم را با دقت، مدبرانه، هوشمندانه تنظیم کنیم؛ در واقع با استفاده از تجربیات گذشته و اجرای ۶ برنامه قبلی، به گونه‌ای اقدام کنیم که ضعف‌های گذشته هرگز تکرار نشود و نقاط قوت نیز با توجه به شرایط ادامه یابد.

قالیباف گفت: مشکلات اقتصادی داخلی وجود دارد. همچنین ظرفیت‌ها و منابع مادی و انسانی نیز باید با توجه به حوادثی که در منطقه رخ می‌دهد مانند جنگ اوکراین که در انرژی و امنیت آن و همچنین امنیت غذایی در مقیاس جهانی و منطقه‌ای تاثیر گذاشته، مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین باید طوری عمل کنیم که در پایان برنامه پنج‌ساله ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم.

او گفت: مجلس یازدهم از زمان روی کار آمدن اقدامات جدی و اساسی انجام داده، اما پیاده سازی و اجرای قانون نیز مهم است؛ در واقع گاهی قانون وجود دارد، اما اجرایی نمی‌شود، یا ضعیف اجرا می‌شود؛ بنابراین در مجلس مستمر بر اجرای قانون پافشاری می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه مربوط به مجوز‌های کسب و کار به عنوان یکی از مشکلات مردم در مجلس مورد توجه قرار گرفت،  براساس این قانونِ خوب، کل روند جریان کار در کشور تغییر کرد. در واقع قبلا اگر جوانی درخواست صدور مجوز داشت باید در سیستم‌های اداری چندین سال رفت و آمد می‌کرد، اما امروز همه اشخاصی که مجوز می‌خواهند در دو حالت می‌توانند اقدام کنند.

قالیباف گفت: برخی درخواست‌ها ثبت محور است، یعنی از درگاهی که پیش بینی شده به صورت الکترونیک ثبت شده و فرد می‌تواند بعد از ۳ روز کار خود را شروع کند؛ همچنین برخی مجوز‌ها تاییدمحور است، یعنی باید تایید شده و دستگاه مربوطه حداکثر ۳ ماه فرصت دارد تا پاسخ درخواست کننده را بدهد.

او گفت: در حوزه جهش تولید، کار و دانش بنیان‌ها قانونی از اردیبهشت ماه برای اجرا ابلاغ شده و ظرفیت‌های خوبی در حوزه مالی، قضایی، سرمایه گذاری و... فراهم می‌کند.

رئیس قوه مقننه گفت: در قانون بودجه برای حدود ۶ میلیون نفر در کشور که بیمه سلامت نداشتند، اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد، بر این اساس بیمه سلامت برای همه اشخاصی که در کشور هستند، به صورت غیرحضوری فراهم شد و دولت نیز کار را شروع کرد، لذا در ۳ ماه اول سال بیش از ۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند.

قالیباف گفت: همچنین برای بیماران صعب‌العلاج نیز کارتی صادر شده و آیین نامه اجرایی آن توسط دولت در حال تنظیم است تا حمایت ویژه از این افراد صورت گیرد؛ ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه پیش بینی شده تا افراد در شرایط سخت اقتصادی حمایت شوند.

او گفت: براساس قانونی که برای کالا‌های اساسی تدوین شده، کالابرگ الکترونیکی ارائه می‌شود و همچنین به عنوان کمک معیشتی برای دو ماه پرداختی صورت گرفت و دولت و مجلس تلاش می‌کنند که با ارائه کالابرگ و چند قلم کالا با همان قیمت مناسب سال قبل، به دست افراد برسد. دولت و مجلس تلاش خواهند کرد با اجرای قانون یاد شده مشکلات مردم حل شود و تورم و گرانی در برنامه هفتم توسعه سال به سال کاهش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.