سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۶۰۰ پرونده تصادف غیرعمد در قم بدون محاکم به بیمه ارجاع شد

رئیس کل دادگستری قم گفت: به منظور قضازدایی در ۲ ماهه نخست امسال یک هزار و ۶۶۱ پرونده حوادث غیرعمد رانندگی بدون ورود به محاکم قضایی به شرکت‌های بیمه‌ای ارجاع داده شد.

 حجت‌الاسلام علی مظفری با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا مبنی بر قضازدایی و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی و حقوقی گفت: دادگستری استان قم در همین راستا در سال گذشته با اجرای طرحی نوین مقرر کرد تا پرونده‌های جرایم غیر عمد حوادث رانندگی به طور مستقیم به سازمان پزشکی قانونی و یا شرکت‌های بیمه‌ای ارجاع شود.

 رئیس کل دادگستری قم با اشاره به این که نیاز به ارجاع تمامی پرونده‌ها به دستگاه قضا نیست گفت: برهمین اساس در ۲ ماهه نخست امسال از تشکیل یک هزار و ۶۶۱ فقره پرونده جرایم غیرعمد حوادث رانندگی در محاکم قضایی استان جلوگیری و این پرونده‌ها به صورت مستقیم به شرکت‌های بیمه‌ای ارجاع شد که از این تعداد پرونده ارجاع ۷۰۵ فقره در فروردین و ۹۵۶ فقره نیز در اردیبهشت‌ماه انجام شده است.

 حجت‌الاسلام علی مظفری با تاکید بر اینکه کاهش ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه، وقت و دقت قضات را افزایش داده و به طور حتم در استحکام آرای قضایی نیز موثر است گفت: دادگستری استان به منظور آگاه سازی و افزایش اطلاعات حقوقی عموم مردم اقدام به برگزاری ۸۳ کارگاه آموزشی در زمینه‌های مختلف کرده است.

 رئیس کل دادگستری قم گفت: از این تعداد به تفکیک ۶۵ کارگاه آموزشی برای زوج‌های متقاضی طلاق، هشت کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به صورت مجازی برای جرایم درجه ۶ تا ۸ مانند رانندگی بدون پروانه رسمی، قرار‌های تعلیقی و جرم‌های علیه امنیت اخلاقی و ۱۰ کارگاه آموزشی برای معتادان و خانواده آن‌ها تشکیل شده است.

برچسب ها: دادگستری قم ، تصادف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.