سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و سازمان همکاری شانگ‌های در تبریز

با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و شهرک همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگ‌های چین در پارک علم و فناوری تبریز افتتاح شد.

آقای خیر الدین در آیین افتتاح دفتر تعاملات علم وفناوری ایران و چین ایجاد این دفتر را الگوی موفق و خوبی عنوان کرد و گفت: این مدل همکاری را که در آن یک پارک هاب ارتباطی بین همه پارک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان با یک کشور دیگر باشد را تکثیر خواهیم کرد.

پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی در فعالیت‌های بین المللی پیشرو است و به عنوان هاب به نمایندگی از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری زمینه فعالیت‌های علمی و تجاری شرکت‌های فناور و دانش بنیان ایرانی را در چین فراهم خواهد کرد.


وی با اشاره به قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین گفت: برنامه ریزی لازم انجام شده تا فعالیت‌های منسجمی را با کشور چین در حوزه فناوری و نوآوری داشته باشیم و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طرفین برای تبادل فناوری و فروش محصولات فناورانه بهره ببریم.

آقای حدادی اصل قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم نیز ایجاد دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و شهرک همکاری شانگ‌های چین را اقدام ارزنده‌ای دانست.


وی با اشاره به پیشرو بودن پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در توسعه همکاری‌های بین المللی با کشور‌های همسایه و چین  گفت: توسعه تعاملات علمی و تبادل علم و فناوری با کشور‌های همسایه و دوست سرلوحه نگاه توسعه‌ای فعالیت‌های علمی بین‌المللی است.

آقای  واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم با اشاره به عضویت اخیر ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های گفت: این دفتر به عنوان پل ارتباط فناوری بین شرکت‌های چینی و ایرانی، زمینه لازم برای گسترش همکاری‌های فناورانه برای تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را فراهم خواهد کرد.

دفترچه‌های خدمات متقابل برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان توسط کشور‌های چین و ایران آماده شده و بر اساس این دفترچه‌ها خدمات گوناگون به خصوص در زمینه بازاریابی محصولات، انتقال فناوری و خرید و فروش تجهیزات پیشرفته و فناورانه به شرکت‌های طرفین ارائه خواهد شد.

شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این دفتر می‌توانند ضمن ارتباط با شرکت‌های چینی با دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های نیز ارتباط فناورانه و تجاری داشته باشند.

شهرک همکاری شانگ‌های در فاز اول فضایی به مساحت هزار و ۲۵۰ متر مربع در محل این شهرک واقع در شهر چیندائو ایالت شاندونگ، برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در اختیار پارک آذربایجان شرقی قرار داده است و تا پایان سال میلادی امسال یک ساختمان ۴ طبقه را برای این منظور اختصاص خواهد داد.

گفتنی است شرکت‌های چینی هم در صورت تمایل به فعالیت در هرکدام از استان‌های ایران برای استقرار به پارک علم و فناوری آن استان معرفی خواهند شد.

همچنین شرکت‌های فناور و دانش بنیان علاقمند برای عضویت در دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و شهرک همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگ‌های چین می‌توانند از سامانه دفتر تعاملات به نشانی ea-sc.com درخواست خود را ثبت کنند. کمیته علمی مشترک دفتر تعاملات پس از ارزیابی شرکت‌ها و بررسی برنامه آن‌ها برای حضور در دو کشور نظر خود در خصوص عضویت آن شرکت اعلام خواهد کرد.

سازمان همکاری‌های شانگ‌های سازمانی میان دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده است و هم‌اکنون کشور‌های روسیه، چین، ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، پاکستان و تاجیکستان عضو این سازمان هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.