سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار تاکستان خراسان شمالی سمپاشی شد

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه شیمیایی با بیماری سفیدک داخلی انگور در سطح ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از تاکستان‌های این استان انجام شد.

محمد رضایی سطح تاکستان‌های این استان را ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت : تاکنون در ۲ مرحله سطح برخی از تاکستان‌های این استان به ویژه منطقه بدرانلوی بجنورد برای مبارزه با سفیدک داخلی انگور سمپاشی شده است.

او گفت :  این بیماری تابع اقلیم است و شرایط آب و هوایی باعث طغیان آن می‌شود ،کشاورزان یکبار قبل از مرحله گل دهی سمپاشی داشته اند سمپاشی بعد از گل دهی به کشاورزان توصیه نمی‌شود.

رضایی گفت : تاکستان‌های مناطق گرم استان از جمله گرمه، جاجرم، اسفراین و بخشی از مانه و سملقان به علت شرایط آب و هوایی نیاز به سمپاشی ندارند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اینک تمرکز بر روی دهستان بدرانلو است چرا که شرایط از نظر آب و هوایی برای بروز سفیدک داخلی انگور بیشر مهیا است.

 رضایی گفت : هنوز هم به صورت نهفته بیماری سفیدک داخلی انگور را در تاک‌ها داریم که اگر شرایط از نظر آب و هوایی مهیا شود احتمال بروز بیماری و خسارت وجود دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اساس داده‌های دستگاه‌های پیش آگاهی نصب شده در تاکستان‌های شهرستان بجنورد، شرایط از لحاظ دما و رطوبت برای شیوع بیماری سفیدک داخلی انگور فراهم است.

 رضایی گفت : از سه سال گذشته دستگاه‌های پیش آگاهی سفید داخلی انگور خاص خراسان شمالی در بجنورد راه اندازی شده است و تمامی اطلاعات دمایی و رطوبت سنیجده می‌شود و همچنین کارشناسان طبق برنامه ریزی در طول هفته از سطح باغ‌ها بازدید و تمامی داده‌ها را در سامانه جامع پایش عوامل خسارت زای گیاهی سازمان حفظ نباتان کشور ثبت می‌کنند.

 

برچسب ها: تاکستان ، سم پاشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.