سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید مسئولان کشوری از طرح انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان بستک

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از طرح آبرسانی از خلیج فارس به شهرستان بستک بازدید کردند.

اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به بستک هرمزگان، بیش از ۷۶ هزار نفر از ساکنان شهر‌های بستک و جناح و ۳۹ روستای این منطقه از آب شرب مناسب بهره‌مند خواهند شد.

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز از تخصیص اعتبار مورد نیاز این طرح خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی در این خصوص تلاش خواهد کرد تا مردم بستک به آب شرب پایدار از طریق شیرین سازی آب دریا دست پیدا کنند.

احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه شهر‌های بستک، جناح و روستا‌های مسیر به دلیل نبود منبع آب پایدار زیرزمینی از بی آبی رنج می‌برند، سرعت در اجرای این طرح را برای مردم حیاتی دانست.

عبدالحمید حمزه پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز گفت: این طرح با هدف عبور از بحران خشکسالی و ایجاد ظرفیت پایدار منابع آبی و تامین نیاز آبی شهر‌های جناح و بستک و۳۹ روستای مسیر اجرایی شده است.

او گفت: میزان پیشرفت کل این طرح تاکنون ۲۶ درصد و اعتبار هزینه شده ۴۰۰ میلیارد ریال است که برای تکمیل و انجام عملیات اجرایی باقی مانده ۵ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

حمزه پور گفت: حجم عملیات اجرایی طرح آبرسانی از تاسیسات نمک زدایی چارک به شهر‌های بستک و جناح و روستا‌های مسیر شامل، ۶۶ کیلومتر خط انتقال آب، ساخت ۷ مخزن با حجم ۱۲ هزار متر مکعب، احداث چهار ایستگاه پمپاژ و اجرای ۳۷ کیلومتر خط انتقال برق جهت تامین برق با ظرفیت ۶.۴ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: آب شیرین کن چارک با ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در روز و فرآیند نمک‌زدایی اسمز معکوس در فاصله ۶۶ کیلومتری شهر بستک در حال احداث و هزینه اولیه ساخت آن یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.