سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار چین به آمریکا در خصوص مداخله در تایوان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پس از بازدید یک هیئت آمریکایی از تایوان، درباره ارسال سیگنال‌های اشتباه به جدایی طلبان این منطقه هشدار داد.

چین به سیاستمداران آمریکایی درباره ارسال سیگنال‌های اشتباه به جدایی طلبانی که به دنبال استقلال منطقه تایوان از سرزمین چین هستند، هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پس از بازدید یک هیئت آمریکایی به ریاست سناتور «تامی داکورث» از منطقه تایوان به آمریکا هشدار داد از این اقدامات دست بردارد.

سفر این سناتور از آمریکا به تایوان به طور جدی اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک چین و آمریکا را نقض کرده است. چین به شدت از این اقدام اعلام نارضایتی کرد و گفت قاطعانه با آن مخالف است.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: ما از سیاستمداران آمریکا می‌خواهیم که به شدت به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک چین و آمریکا پایبند باشند، فورا هرگونه تبادل رسمی با تایوان را متوقف کنند و از ارسال هرگونه سیگنال اشتباه به جدایی طلبانی که به دنبال «استقلال تایوان» هستند، خودداری کنند.

او گفت: چین به اقدامات قوی برای محافظت قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود ادامه خواهد داد.

ژائو لیجیان همچنین افزود: ما متوجه شده ایم که دولت آمریکا اخیراً یک سری سیگنال‌های اشتباه در مورد موضوع تایوان ارسال کرده است. دولت آمریکا باید به اظهارات بایدن مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال جنگ سرد جدید با چین نیست و هدف آن تغییر چین نیست عمل کند.

آمریکا علیرغم فقدان روابط رسمی دیپلماتیک، مهمترین حامی بین المللی تایوان و تامین کننده تسلیحات است. ارتش چین هفته گذشته اعلام کرد که اخیرا رزمایشی را در اطراف تایوان به عنوان هشدار جدی علیه تبانی تایوان و آمریکا انجام داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.