سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ کرامت در جامعه

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر نهادینه کردن فرهنگ کرامت در جامعه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با تاکید بر ضرورت محتوامحوری در تدوین برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت گفت: تلاش شود برنامه‌ها از حالت صرف تشریفاتی خارج شده و با تمرکز بر نهادینه کردن فرهنگ کرامت در جامعه پیش برود.

 برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مختلفی که در بزرگداشت این مناسبت در تمامی استان به اجرا در می‌آید قابل توجه است، اما مهم آن است که در این برنامه‌ها شخصیت، فضائل و احادیث نورانی امام هشتم به درستی ترویج شود.

 باید جنبه‌های معرفتی برنامه‌های دهه کرامت به شکلی عمیق‌تر دیده شود و این موضوع به عنوان یک نیاز عارفانه در جامعه مطرح است.

بعد اخلاقی کرامت وادی خوبی است، اما عرصه کرامت بسیار گسترده بوده و همه ابعاد وجودی انسان همچون سبک زندگی ایمانی و فکری او را در بر می‌گیرد از این رو باید از فرصت دهه کرامت برای تبیین تمامی ابعاد کرامت و فرهنگ‌سازی در این راستا استفاده شود.


بیشتر بخوانید


کرامت بدون ایمان معنا ندارد و انسان تا در ظرف کرامت قرار نگیرد نمی‌تواند انسان سیاسی موفق، اثرگذار در اجتماع و خدمت‌گزار به جامعه باشد.

 محکومیت هتک حرمت امام هشتم و تلاش مومنان برای اعلام انزجار از این اقدام و اظهار ارادت به اهل بیت از سوی مردم نه تنها در ایران بلکه در جهان رقم خورده است.

عشق و علاقه به امام هشتم شیعیان یک ظرفیت و سرمایه بزرگ است که با توجه به فرصت زمانی دهه کرامت باید از آن برای ترویج و توسعه فرهنگ کرامت به خوبی استفاده کرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.