سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر علمی همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر:

امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است

دبیر علمی همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر گفت:اجرای امر به معروف و نهی از منکر که دستور خداوند سبحان است موجب دوری آسیب‌ها در عرصه‌های زندگی اجتماعی مردم می‌شود.

در همایش ۲ روزه امر به معروف و نهی از منکر درکاشان با رویکرد پژوهش‌های کاربردی (میدانی و کتابخانه‌ای) افزون بر ارائه مقاله‌ها از کتاب "ساختار هندسی قرآن کریم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر" نیز رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاه‌فضل از ارسال ۸۳ مقاله به دبیرخانه کنگره امر به معروف و نهی از منکر خبردادو گفت: ۴۰ مقاله (۱۸ سخنرانی و ۲۲ پوستر) برای ارائه در کنگره پذیرفته شد.

او امر به معروف و نهی از منکر را فریضه الهی دانست و گفت: اجرای این دستور خداوند سبحان موجب دوری آسیب‌ها در عرصه‌های زندگی اجتماعی مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام شاه‌فضل می‌گوید: اساس فلسفه قیام سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بودکه اصل این فریضه الهی مقابله با گناه در جامعه است.

هر زمانی موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطرح می‌شود بسیاری از مصادیق آن فراموش و فقط به پوشش و بدحجابی پرداخته می‌شود و بقیه معروف‌ها و منکر‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرند

به گفته دبیر علمی همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر در تمامی زمینه‌ها و مصادیق باید مورد توجه قرار گیرد و احیا شود.

نخستین برنامه همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر کاشان، با تجدید میثاق با شهیدان گمنام مدفون در دانشگاه علوم پزشکی این شهر بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.