سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قله‌ای نشسته بر اقیانوسی از ابر

با صعود به قله ۲۸۰۳ متری شاهدژ در مازندران می‌توانید بر فراز ابر‌ها بایستید.

شاید شما نیز تصاویری دیده باشید از افرادی که بر بالای یک قله ایستاده اند و اقیانوسی از ابر‌ها نیز زیرپایشان است برای ثبت چنین تصویری می‌توانید به قله شاهدژ شهرستان ساری صعود کنید.

قله شاهدژ یکی از جاذبه‌های توریستی شهرستان ساری در بخش چهاردانگه قرار دارد که با پوشش ترکیبی از صخره ها، جنگل، یخچال‌های طبیعی و گونه‌های گیاهی به بهشت صخره نوردان و طبیعت گردان معروف است.

این قله با ۲۸۰۳ متر ارتفاع، بلند‌ترین قله شهرستان ساری است و اهالی منطقه بر این عقیده‌اند که بر بلندای این کوه، پادشاهانی زندگی می‌کردند و بر همین اساس نام قله را شاهدژ گذاشته اند.

جنگل‌های هیرکانی تا ارتفاع ۲۵۰۰ متری این قله کشیده شده و در تاج آن، دیواره جنوبی سنگی سفید و براقی قرار دارد که با زاویه‌ای ۹۰ درجه‌ای محیط مناسبی برای صخره‌نوردی و سنگ‌نوردی است.

در روز‌های خنک تابستان، مه غلیظی دامنه این قله آن را می‌پوشاند و اگر شانس با شما یار باشد و هوا مساعد می‌توانید دریایی از مه را در زیر پای خود ببینید.

در بالای این قله صخره‌ای و سرسبز نشانه‌هایی از دژ و قلعه تاریخی نیز به چشم می‌خورد که امروزه جز تکه‌های خشت و سنگ‌چین خرابه‌هایش، چیزی از آن باقی نمانده‌است.

ارسالی: هادی کارگرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.