سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۱۸ هزار بسته نمک غیر استاندارد در گلستان

سرپرست اداره کل استاندارد گلستان گفت: کارشناسان، ۱۸ هزار بسته نمک غیر استاندارد به وزن حدود ۱۷ تن، شناسایی کردند.

سید مهدی حسینی گفت: بازرسان استاندارد با مشاهده نمک خوراکی یددار دارای نشان استاندارد جعلی در ۳ واحد صنفی عمده فروشی یکی از شهرستان‌های استان، موفق به توقیف این محموله نمک در انبار توزیع آن شدند.

او گفت: نمک در یکی از استان‌های مجاور تولید و در دیگر نقاط توزیع شده بود که پس از شناسایی، با استان محل تولید مکاتبه و موضوع به آن‌ها اعلام شد.

به گفته حسینی بررسی‌ها نشان داد پروانه کاربرد علامت استاندارد این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۷ ابطال شده بود، اما این تولیدکننده امسال اقدام به تولید و توزیع آن با نشان استاندارد جعلی کرده است.

سرپرست استاندارد گلستان گفت: به موجب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌ها و خدمات مشمول استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان ملی استاندارد ممنوع است.

حسینی به مردم توصیه کرد:در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد در بازار، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ و یا پیامک ۳۰۰۰۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند.

او گفت: همچنین می‌توانند طی یک پیامک رایگان به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، اطلاع حاصل کنند..

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.