سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات مناسب به همه دامداران و مرغداران

رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه مرغداران اصفهان گفت: تسهیلات بانکی برای همه مرغداران از سوی بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

فرهاد جعفریان گفت: وقتی ذرت از ۲،۰۰۰ تومان به ۱۲،۰۰۰ تومان و سویا از ۳،۵۰۰ تومان به ۱۷،۰۰۰ تومان رسیده است، فعالان، تولید مرغ را بدون صرفه می‌دانند و اقدام به خرید جوجه نمی‌کنند.

بر این اساس دلیل معدوم‌سازی اخیر جوجه‌ها به علت به‌صرفه نبودن تولید مرغ برای مرغداران با نرخ مصوب است. ازاین‌رو تقاضا برای خرید جوجه کاهش یافت. حال با توجه به عدم خرید جوجه و نبود امکان برای نگهداری جوجه‌ها بیش از چند ساعت، معدوم‌سازی صورت گرفته است.

به گفته او البته با توجه به حذف ارز ترجیحی و تأثیر بر قیمت نهاده‌ها، تخصیص وام‌های کم‌بهره به مرغداران در دستور کار قرار گرفته است، اما متأسفانه سیستم بانکی روند دریافت آن را کند می‌کند که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

شخص مرغدار بر اساس ظرفیت جوجه‌ریزی امکان دریافت این تسهیلات را از بانک کشاورزی دارد. این تسهیلات برای مرغداران تا سقف ۳۰ هزار قطعه با بهره ۱۰ درصد، برای ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار قطعه بهره ۱۲ درصد و برای مرغدارانی که بیش از ۵۰ هزار قطعه جوجه دارند تا سقف ۱۵ درصد بهره در نظر گرفته شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران اصفهان می‌گوید: تسهیلات مذکور برای همه مرغداران در سراسر کشور از سوی بانک کشاورزی پرداخت می‌شود که با تخصیص این وام به دامداران و مرغداران سرمایه در گردش هم افزایش می‌یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.