سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از هدفمندی یارانه ها به کهگیلویه وبویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل هدفمند سازی یارانه ها ، هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این استان تخصیص داده شد.

علی شهابی نسب گفت:  از این میزان حدود ۶۴۸ میلیارد تومان آن نقدی و ۶۶۶ میلیارد تومان از اسناد خزانه بوده است.

او می گوید: جذب اعتبارات استانی دستگاه های مختلف اجرایی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی گذشته آن ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سرجمع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۹ را ۴۷۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۱۴۰۰ به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گفته شهابی نسب، علاوه بر این میزان در سفر رئیس جمهور به استان نزدیک به ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های ملی و استانی نیز تزریق شد.

او می گوید: اعتبارات محرومیت زدایی که برای اولین بار در قانون آمده بود از این محل نیز ۴۹۵ میلیارد تومان  هم به استان اختصاص داده شد.

شهابی نسب تخصیص این میزان اعتبار را نوعی انقلاب در تخصیص اعتبارات استانی دانست و گفت: مدیران نسبت به جذب این میزان اعتبار به پروژه های عمرانی خود تلاش بیشتری داشته باشند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، جذب این میزان اعتبار علاوه بر رونق اقتصادی نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری و بهتر شدن شرایط اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد دارد.

او می گوید: امسال برای اولین بار ۳۹۳ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی به استان ابلاغ شده که این اعتبار خاص مناطق محروم برای ایجاد زیرساخت هایی همچون آب، راه، مدرسه و بهداشت  است.

شهابی نسب گفت: در طول عمر دولت ها افزایش این اعتبارات در کهگیلویه و بویراحمد بی سابقه بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان می گوید: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ اعتبارات جایگاه هجدهم کشوری را به خود اختصاص داده و  این درحالی است که استان به لحاظ جمعیت و وسعت یک درصد کشور را دارد.

استان کهگیلویه وبویراحمد با ۷۱۳ هزار تن جمعیت یکی از استان های کم برخوردار کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.