سید محمد هادی امیری گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور و با پدید آمدن شرایط خاص حاکم بر جامعه، نیاز به استفاده از خدمات غیر حضوری شرکت ها و موسسات به عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری از شیوع این بیماری، بیش از پیش لازم و ضروری شد و شرکت مخابرات ایران در همین راستا اقدام به راه اندازی کد ussd برای سهولت در ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکین خود نمود.
او می گوید: سامانه پاسخگوی نیازهای مشترکین تلفن ثابت و اینترنت شرکت مخابرات است و خدمات قابل ارائه در این سامانه مشترکین را از مراجعه حضوری به مراکز پاسخگویی و دفاتر پیشخوان بی نیاز ساخته است.
سرپرست شرکت مخابرات استان گفت: سامانه #۲۰۲۰* شرکت مخابرات ایران در زمینه تلفن ثابت، خدماتی از قبیل تلفن ثابت، پیش ثبتنام و پیگیری ثبتنام، ثبت خرابی و پیگیری رفع خرابی تلفن ثابت را به متقاضیان ارائه میکند.
به گفته امیری، این سامانه همچنین برای متقاضیان در حوزه سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات (ADSL) نیز خدمات ثبتنام، تمدید قرارداد، خرید ترافیک، مانده اعتبار و تغییر رمز پنل (adsl.tci) را پشتیبانی میکند.
او گفت: از دیگر مزایای این سامانه، ثبت شماره تلفن همراه (برای دریافت پیامک هزینه کارکرد تلفن ثابت) است و اگر مشترکی خواهان ثبت شماره تلفن همراه، برای دریافت پیامک کارکرد قبوض باشد؛ از طریق این سامانه میتواند درخواست خود را ثبت کند و از این خدمت مخابراتی بهرهمند شودو همچنین این سامانه قابلیت ارائه شناسه قبض و شناسه پرداخت را به مشترکان تلفن ثابت دارد.
امیری می گوید: پیش از این مشترکین برای استفاده از سیستم خدمات غیر حضوری میتوانستند از طریق سامانه های تلفنی یا وبسایت مخابرات اقدام نمایند؛ اما شرکت مخابرات برای بهبود خدماتدهی به مشترکان و سهولت در ارتباطات فراگیر، اقدام به راه اندازی سامانه USSD برای ارائه خدمات غیر حضوری خود نمود.