سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند کاهش خطرپذیری در حوادث تدوین شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر لزوم تدوین سند کاهش خطرپذیری در حوادث و سند آمادگی و پاسخ تأکید کرد.

عباس‌زاده در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان جنوبی گفت: براساس قانون مدیریت بحران، تکلیف استانی است که سند‌های کاهش خطرپذیری در حوادث و آمادگی و پاسخ را تهیه کنیم تا نقشه راه مدیریت بحران استان برای آمادگی و مقابله در برابر حوادث در سال‌های آتی قرار گیرد.

او گفت: اثربخشی اقدام‌های دستگاه‌های اجرایی در کاهش خطرات و پیشگیری از حوادث و نحوه هماهنگی بین سازمانی جهت آمادگی مطلوب و پاسخ موثر و به موقع در حوادث و بحران‌ها بر اساس این سند‌ها ارزیابی و مشخص خواهد شد.

عباس زاده به حادثه ناگوار متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: این حادثه باعث شد وزارت کشور و ستاد مدیرت بحران کشور تمهیدات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از حوادث مشابه را در دستورکار خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: امروز در جلسه مدیریت بحران استان مباحث قانونی مربوط به این مسئله مورد برسی قرار گرفت و مقرر شد برای انجام تکالیف قانونی دستگاه‌های متولی در امر ساخت و ساز، تذکرات و تأکیدات ویژه را بدهند و کمیته‌ای نیز به این منظور در ستاد بحران استان تشکیل خواهد شد.

او گفت: با توجه به شروع فصل گرما، لازم است شرکت آب و فاضلاب و اداره کل امور عشایری با هماهنگی فرمانداران، پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم را بیندیشند تا روستائیان و عشایر استان دچار مشکل نشوند.

عباس زاده با بیان اینکه سطح خدمات‌رسانی در زمینه تأمین آب در فصل تابستان امسال نباید به نسبت پارسال افت داشته باشد، گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گیرد که روستائیان و عشایر کمترین دغدغه را در زمینه تأمین آب شرب داشته باشند و در این زمینه استانداری هم حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

معاون استاندار گفت: مردم استان باید در بحث صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، بیشترین همراهی را با شرکت‌های متولی داشته باشند

او گفت: ۲۰ سال خشکسالی متوالی، تأمین آب بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعت را دچار مشکل کرده لذا آمادگی برای مقابله و مدیریت مسئله خشکسالی در دستورکار مدیریت بحران قرار گرفته است.

عباس زاده با بیان اینکه تخصیص آب قابل برنامه‌ریزی و مدیریت به استان از مصوبات جلسه مدیریت بحران است، گفت: راهکار‌های دستگاه‌های متولی برای مقابله با کم آبی و سازگاری با کم آبی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته معاون استاندار بر اساس سند سازگاری با کم آبی استان، باید با استفاده از روش‌های بهینه‌سازی مصرف، میزان ۹۰۵ میلیون مترمربع آب مصرفی در خراسان جنوبی را در طول دوره پنج ساله به ۱۷۵ میلیون مترمربع کاهش دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.