سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلف گرانفروشی توت‌فروشان در مشهد

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: فروش میوه نوبرانه توت در کنار باغ‌های مشهد که با قیمت بالا و به صورت دستفروشی صورت می‌گیرد تخلف است.

امیر دلداری گفت: همه ساله در فصل بهار درختان توت به ثمر نشسته و باغداران مشهد نسبت به عرضه آن در خیابان و در مقابل درگاه باغ‌ها اقدام می‌کنند، که، چون فروش توت فصلی بوده و فروشنده جواز کسب قانونی ندارد، معمولا به هر قیمتی که بخواهد آن را عرضه می‌کند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: یکی از مشکلات عمده بازار در این شهر دست فروشان فصلی هستند که به دلیل عدم داشتن مکان ثابت، نمی‌توان طبق قانون نظام صنفی به آنان جواز کسب داد و این موضوع نظارت بر عملکرد آنان را دشوار می‌کند.

او گفت: در موسم رسیدن توت، معمولا باغداران مشهدی، پیمانکارانی را به خدمت گرفته و چیدن و عرضه توت را به آنان می‌سپارند و فرد نیز که مکان ثابتی برای عرضه محصول ندارد، در محلی به صورت موقت بساط پهن کرده و محصول برداشتی را به هر قیمتی که بخواهد می‌فروشد، اما طبق قانون هر فعالیت اقتصادی باید مجوز قانونی داشته باشد.

دلداری گفت: در خصوص گران فروشی توت چندین پرونده تخلف صنفی تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است اما از آنجا که عرضه کنندگان فصلی بوده و جواز کسب ندارند، برخورد‌ها چندان بازدارنده نیست و این یکی از مشکلات در حوزه نظارت بر بازار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.