سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی کمیته نظارت بر بنگاه‌های املاک و خودرو در اردبیل

معاون دادگستری کل استان اردبیل گفت: کمیته بازرسی و نظارت بر عملکرد مشاوران املاک و خودرو در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

جلال آفاقی گفت: حوزه معاملات خودرو و املاک از چالش‌های مهم فراروی دستگاه قضایی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل بر ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی خودرو و افزایش نظارت برای پیشگیری از بروز اختلافات و تشکیل پرونده‌های قضایی در این حوزه تاکید کرد.

او می گوید: پرونده‌های زیادی در موضوعات مختلفی همچون خیانت در امانت، انتقال مال غیر، الزام به تنظیم سند، تحویل مبیع و ثمن معامله، جعل و کلاهبرداری در حوزه معاملات خودرو مطرح است.

آفاقی گفت: در کنار ارتقا آگاهی‌های عمومی جهت پیشگیری از جرایم و اختلافات در این زمینه، لازم است ساماندهی کارآمدی در بنگاه‌های معاملاتی خودرو اردبیل صورت گیرد.

او با تاکید بر شناسایی بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه و جلوگیری از فعالیت آنان، می گوید: دوره‌های تخصصی بنگاه‌داران به منظور افزایش دانش حقوقی مرتبط با معاملات خودرو برگزار می‌شود و همچنین کمیته بازرسی ویژه نظارت بر عملکرد مشاوران املاک و خودرو، با گشت‌های تلفیقی سازمان‌های متولی در اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

آفاقی گفت: ساخت شهرک خرید و فروش خودرو، تهیه منشور اخلاقی بنگاه‌های معاملاتی، ثبت سیستمی نقل و انتقالات با کد رهگیری و پیشگیری از کلاهبرداری‌ها در آگهی‌های خرید و فروش سایت‌های مجازی از جمله موارد مطروحه در این دیدار بود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.