سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰۰ مددجوی بهزیستی استان کرمان در کارگاه‌های حمایتی فعالیت دارند

سرپرست بهزیستی کرمان گفت: بیش از ۷۰ کارگاه حمایتی از نوع خودیاری و همیاری درشهرستان‌های استان با کمک خیران راه اندازی شده است.

علیرضا وحیدزاده در مراسم افتتاح کارگاه همیاری قالی بافی در همت آباد آگاه رفسنجان گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار برای قشر معلول و مددجویان باید تلاش کرد.

به گفته او با وجود بیش از ۷۰ کارگاه خودیاری و همیاری در سطح استان کرمان و به کارگیری ۵۰۰ مددجوی بهزیستی، امّا این قشر نیاز‌های دیگری از جمله بیمه و بازار فروش محصولات هم دارند.

وحیدزاده می‌گوید: این مددجویان در این کارگاه‌ها به فعالیت‌هایی مانند قالی بافی، صنایع دستی، تولید و بسته بندی گیاهان دارویی و ... مشغول هستند.

وحید زاده می‌گوید: خیران برای این قشر مکان را در اختیار قرار می‌دهند، امّا دستگاه‌های مربوطه باید برای تسهیل گری امور این قشر و رفع نیاز‌های آن‌ها تلاش کنند تا با آرامش خاطر و روحیه پرنشاط به زندگی ادامه دهند.

سرپرست بهزیستی استان کرمان می‌گوید: وقتی یک مددجو برای اشتغال و کسب درآمد از منزل خارج می‌شود باید موانع را از سر راه وی برداشت.

 یک کارگاه قالی بافی که با همکاری اداره بهزیستی، دهیاری و شورای اسلامی همت آبادآگاه و خیّر حاج علی امینیان راه‌اندازی شده، برای ۲۰ نفر از زنان این روستا اشتغالزایی ایجاد کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.