سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمعیت هلال احمر:

تنها تیم های هلال احمر مجاز به جست و جو در متروپل هستند

آقای کولیوند گفت : از آنجا که تیم های هلال احمر آموزش تخصصی دیده اند برای عملیات جست و جو در متروپل تنها استفاده از همان نیرو مجاز است.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: برخی پیشنهاد استفاده از سگ‌های خانگی در عملیات جستجو و نجات در آواربرداری متروپل آبادان را می دهند اما این در حالی است که با وجود تیم های هلال احمر با آموزش های تخصصی و مداوم نمی‌توانیم در این زمینه از سایر تیم‌ها استفاده کنیم.

او گفت : در حال حاضر هیچ تیمی قوی‌تر از آنها نیست و تا آخرین لحظه که امکان انجام عملیات جست و جو وجود داشته باشد، این روند ادامه خواهد داشت.

این مسئول گفت :عملیات جستجو با ریسک بالا و رعایت نکات ایمنی در حال انجام است و امدادرسانی با تمام توان همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر گفت : سرعت امداد و نجات در این حادثه از پلاسکو هم بیشتر است و اگر موانع و محدودیت‌هایی در این عملیات نداشتیم، می‌توانستیم با سرعت بیشتری هم پیش برویم.

 او گفت : این حادثه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و نمی‌توان به راحتی قضاوت کرد چرا که اولین تهدید ساختمان ناپایدار آن است که در صورت ریزش با زیر آوار رفتن همه امدادگران فاجعه به بار خواهد آمد و از سوی دیگر برخی اوقات ازدحام جمعیت مانعی در مسیر استفاده از تجهیزات و ادوات شده و تلاش برای تخلیه این منطقه باعث اتلاف وقت می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.