سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل زندان های استان همدان:

هر اندرزگاه در استان همدان ، یک کارگاه تولیدی می شود

نشست کارگروه تخصصی اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استان همدان با موضوع تبیین فرصت‌ها و ظرفیت‌های شغلی زندانیان این استان برگزار شد.

 

این نشست با حضور معاون امور اقتصادی استانداری همدان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اشتغال سازمان زندان‌های کشور، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان، مدیرکل زندان‌های استان همدان، جمعی از کار آفرینان، اعضای اتاق بازرگانی، مسئولان ستادی و روسای زندان‌ها در سالن اجتماعات اداره کل زندان‌های استان همدان برگزار شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان همدان گفت: اشتغال و حرفه آموزی اولویت ترسیمی رئیس سازمان زندان‌های کشور و یکی از اولویت‌های اثر گذار در اصلاح و تربیت زندانیان است و در خصوص زیر ساخت‌های لازم در زندان‌های استان از کار آفرینان حاضر در نشست دعوت کرد تا با سرمایه گذاری در زندان‌های استان، ازاین فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرند و خواستار حمایت، پشتیبانی مسئولان سازمانی، قضایی و اجرایی استان، مشارکت و همراهی پیمان کاران، کار آفرینان و همت و تلاش مضاعف همکاران در تحقق این امر شد.

رضا ذوالفعلی گفت: مهارت آموزی نوعی توانمندسازی و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال و رونق بازار کار برای زندانیان است.

او گفت: در رتبه بندی استان‌ها در حوزه حرفه آموزی رتبه خوب را کسب کردیم و استان همدان براساس پرداخت دستمزد زندانیان در رتبه بندی کشوری رتبه نخست را کسب کرده است و این خود عامل انگیزه‌ای است که زندانی کار کند و مشغول به اشتغال باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌های کشورهم با قدردانی ازدست اندرکاران برگزاری این نشست حضور جمع حاضر و صحبت‌های مسئولان و کار آفرینان را موجب دلگرمی و تلاش بیشتر قلمداد و ابراز امیدورای کرد تا این نشست الگویی برای سایر استان‌ها در ارائه ظرفیت‌های اشتغال باشد و شاهد ارتقاء آن باشیم.

حمیدرضا سلیمانی گفت: دو برنامه کلان سازمان زندان‌ها در توسعه کمی و کیفی اشتغال درسه مقطع زمانی پایان خرداد ماه، پایان شهریورماه و پایان سال است و دیگری زندان‌های نمونه در کشور است که در استان همدان زندان مرکزی همدان به عنوان نمونه انتخاب شده است.

او گفت: با توجه به آمار بالای زندانیان می‌توان با ایجاد اشتغال زمینه و بستر سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران فراهم کرد وهمچنین افراد زندانی بازگشت سعادتمندانه‌ای به جامعه داشته باشند.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هم گفت: برای ارتقاء سطح کمی و کیفی دوره‌های آموزشی و همچنین دوره‌های کاربردی با توجه به بازار کار استان و کشور اعلام آمادگی می‌کنیم.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان ضمن قدردانی از اداره کل زندان‌های استان و بنیاد تعاون زندانیان گفت: نشست مذکور با سیاست‌های کلان اقتصادی هم راستا است و برای توسعه اشتغال زندانیان استان اقدامات لازم از طریق استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی صورت خواهد گرفت.

در این نشست تعدادی از کار آفرینان استان  نظر‌ها و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.