سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲ فیلم جشنواره تئاتر رضوی در تبریز روی صحنه می‌رود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲ فیلم منتخب پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی همزمان با دهه کرامت در تبریز روی صحنه می‌رود.

آقای محرمی با اشاره به انتشار جدول زمانی اجرای نمایش‌های پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی گفت: در این دوره از جشنواره ۱۲ گروه نمایشی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، مرکزی، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان‌غربی و البرز در روز‌های ۱۶ تا ۱۹ خرداد نمایش اجرا خواهند کرد.

در آیین اختتامیه پانزدهمین دره جشنواره تئاتر رضوی در ۱۹ خرداد برگزیدگان این جشنواره معرفی می‌شوند.

پس از انتشار فراخوان این جشنواره ۴۰ گروه نمایشی از استان‌های گیلان، مرکزی، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، اردبیل، البرز، لرستان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان ثبت نام کرده بودند.

از این تعداد ۳۲ گروه نمایشی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و از آن میان پس از بررسی هیات انتخاب ۱۲ اثر به جشنواره راه یافتند.

 محور‌های این جشنواره شامل سبک زندگی وسیره امام رضا (ع)، رفتار اجتماعی مبتنی بر الگوگیری از سیره امام رضا (ع)، توصیه و تاکید بر اخلاق رضوی، پرداختن به مفاهیم عالیه در فرهنگ رضوی با نگاه به مصادیق اجتماعی، نگاه به جایگاه پایتخت تشییع جهان اسلام (تبریز)، سیره امام رضا (ع) در اشعار شعرا، نگاه عرفا و ادبای ایران به خصوص آذربایجان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.