سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اولین استارتاپ علوم پزشکی مازندران در رامسر

معاون پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برگزاری اولین استارتاپ علوم پزشکی مازندران در رامسر خبر داد.

دکتر زهرا مبلغی گفت: نخستین رویداد استارتاپ ویکند دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پردیس علوم پزشکی رامسر با شرکت ۱۰۰ جوان خلاق برگزار شد

در این رویداد علاوه بر دانشجویان شهرستان‌های رامسر و تنکابن، تعدادی از دانش آموزان ایده پرداز این دو شهرستان نیز طرح‌های نوآورانه خود را ارائه دادند.

به گفته مبلغی ۱۰ مربی و مشاور کشوری طرح‌های شرکت کنندگان را هدایت و راهبری می‌کردند که ۷۰ طرح در مرحله نخست به این رویداد ارسال شد و پس از غربالگری ۳۸ ایده به مرحله دفاع راه یافت.

او می‌گوید: این ۳۸ ایده در سه کارگاه تخصصی توسط اساتید و دانشجویان پردازش و ۱۰ ایده به مرحله نهایی راه یافت و در پایان نیز با آرا شرکت کنندگان به ۳ ایده برتر لوح و تندیس رویداد اهدا شد.

به گفته مبلغی نقطه قوت برگزاری این رویداد نوآورانه واگذاری مسئولیت روند اجرایی آن به دانشجویان این دانشگاه بود.

او می‌گوید: تلاش شد علاوه بر نگاه تخصصی رویداد، دانشجویان آموزش مدیریتی و اجرایی نیز کسب کنند تا بتوانند نقش بسزایی در مدیریت کسب و کار‌های نوآورانه داشته باشند.

به گفته مبلغی تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال اعلام شده و اینگونه رویداد‌های خلاق محور در این دانشگاه تداوم خواهد داشت.

اگرچه این رویداد نخستین تجربه مرکز نوآوری و پردیس بین‌الملل رامسر بود، اما به گفته داوران در سطح بالایی برگزار شد و طرح‌های خلاقانه شرکت کنندگان قابل تحسین بود.

او می‌گوید: ۷ طرح این رویداد از سوی سرمایه گذاران و اسپانسر‌ها حمایت شد و دیگر ایده‌های خلاقانه شرکات کنندگان آمادگی و توانایی سرمایه گذاری برای ایجاد کسب و کار را دارد.

این رویداد در سه محور سلامت، فناوری با رویکرد هوش مصنوعی و محیط زیست برگزار شد و سه ایده برتر این رویداد در حوزه پرستاری و داروسازی و دامپزشکی بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.