سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت اصلاح فرآیند‌های مرتبط با هوشمندسازی در کلانشهر شیراز

عضو شورای شهر شیراز گفت: ایجاد و اصلاح فرآیند‌های مرتبط با هوشمندسازی در کنار اصلاح ساختار یک ضرورت است و عدم توجه به آن‌ها آینده‌ای برای کلان شهر مقدس شیراز شاید متصور بود.

مهدی نصیری در صحن علنی شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود گفت: پرداختن به مفهوم شهرسازی از دیدگاه شهرهوشمند افزایش کیفیت شهری، حفظ منابع و انرژی برای نسل‌های آینده را در بر دارد و هدف شهر هوشمند ارائه خدمات بهتر به شهروندان با استفاده از انرژی کمتر است.

او گفت: هوشمندسازی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش بهره‌وری، کمک به رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به ارمغان می‌آورد در بخش عمومی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان اقتصاد هوشمند و درنتیجه کارآفرینی را ایجاد کرد. دسترسی شهروندان به امکانات و خدمات عمومی و بخشی از امکانات خصوصی با زیرساخت‌های هوشمندسازی میسر است.

نصیری گفت: همچنین باتوجه به کمبود منابع با ایجاد بستر هوشمندسازی کسب و کار‌های جدید ایجاد می‌شود و رویکرد جهانی برای پیشرفت پایدار سبب شده کسب و کار‌های جدید ایجاد شود.

عضو شورای شهر شیراز گفت: براساس آمار شهرنشینی در ایران اکنون تقریبا ۷۵ درصد است و قرار گرفتن شرکت‌های فعال فناوری اطلاعات و ارتباطات در صدر ارزشمندترین شرکت‌های دنیا گواه این است که وابستگی مدیریت شهری به هوشمندسازی روز به روز بیشتر می‌شود.

او گفت: معیار‌های میزان هوشمندی شامل حکمرانی هوشمند، شهر الکترونیک، شهروند هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل ونقل هوشمند و ... است.

به گفته نصیری، در هر معیار یک معاونت، سازمان یا اداره در شهرداری وجود دارد که نیاز است توجه جدی به موضوع هوشمندسازی داشته باشند همچنین توجه به ایجاد در آمد پایدار از کسب و کار‌های جدید نیاز به زیرساخت مناسب هوشمندسازی دارد.

ا گفت: باتوجه به ضرورت‌های اشاره شده وجود یک سازمان قوی به عنوان سازمان همکار تمام بخش‌های شهرداری ضرورتی اجتناب ناپذیر است که چالش‌های هر بخش را احصا، راهکار مرتبط با آن را با کمک هوشمندسازی ارائه و درنهایت با ارائه روش‌های نوآورانه در راستای برطرف کردن چالش‌ها تلاش کند اکنون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان سازمانی که در سابق اداره انفورماتیک نامیده می‌شده، متولی این کار بوده است از شهردار تقاضا می‌شود برای افزایش سرعت و دقت در هوشمندسازی در ساختار سازمان فاوا بازنگری جدی شود.

او گفت: ایجاد و اصلاح فرآیند‌های مرتبط با هوشمندسازی در کنار اصلاح ساختار یک ضرورت است و عدم توجه به آن‌ها آینده‌ای برای کلان شهر مقدس شیراز شاید متصور بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.