سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت انواع صیفی جات در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از ادامه برداشت انواع صیفی‌جات تا اواخر خردادماه در این شهرستان خبر داد.

مهدی همتی گفت: در قیروکارزین به دلیل شرایط خاص اقلیمی انواع محصولات باغی و زراعی کشت می‌شود که به دلیل کیفیت مطلوب خود علاوه بر مصرف داخلی در سایر شهرستان‌ها و استان‌ها به فروش می‌رسد.

او از ادامه برداشت انواع صیفی‌جات تا اواخر خردادماه در این شهرستان خبر داد و گفت: کار برداشت انواع صیفی‌جات شامل گوجه‌فرنگی، بادمجان، هندوانه، خربزه و شمام آغاز شده.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: امسال ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت شمام اختصاص یافته و کار برداشت شمام که در ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به روش آبیاری نواری قطره‌ای صورت گرفته آغازشده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به متوسط تولید بیش از ۳۵ تن در هکتار این محصول بالغ‌بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن شمام در قیروکارزین تولید شود.

همتی به تولید بیش از ۳۹ هزار تن گوجه‌فرنگی از سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی قیروکارزین تا پایان فصل برداشت اشاره و گفت: تمام مزارع تولید گوجه‌فرنگی در این شهرستان با روش آبیاری تحت‌فشار آبیاری می‌شوند و متوسط تولید این محصول در قیروکارزین ۶۵ تن در هکتار است که اغلب در روستا‌های هنگام، هورز، ابوعسکر و باغنو و هنگام کشت می‌شود.

این مقام مسئول از اختصاص ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت هندوانه خبر داد و گفت: متوسط تولید هندوانه در قیروکارزین ۵۰ تن در هکتار است که بیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ده هزار تن هندوانه در این شهرستان برداشت شود.

او گفت: کاشت محصولات یاد شده از اول دیماه تا اوایل اسفندماه پارسال بوده و فصل برداشت آن نیز از اول خرداد ماه تا اوایل تیرماه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.