سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور امنیت ملی روسیه:

آمریکا و غرب مسئول خسارات وارده به افغانستان هستند

مشاور امنیت ملی روسیه گفت آمریکا و غرب باید شروع به بازسازی افغانستان کنند.


نیکولای پاتروشف، مشاور امنیت ملی روسیه در تازه ترین سخنان خود گفته است که آمریکا و غرب مسئول خسارات وارده به افغانستان هستند و به جای اینکه همچنان به فکر بدتر کردن اوضاع در این کشور باشند، باید شروع به بازسازی افغانستان کند.
مشاور امنیت ملی روسیه در نشست اخیر امنیتی در تاجیکستان  گفته است غرب و آمریکا علی رغم خروج و فرار بی شرمانه شان از افغانستان، همچنان به دنبال بدتر کردن اوضاع در این کشور هستند و با اشاره به اینکه آمریکا و غرب مسئول خسارات به بار آمده در افغانستان هستند، یاد آور شد ما متقاعد شده‌ایم که پس از هر کاری که غرب در خاک افغانستان انجام داده است، به سادگی حق ندارد به بازی‌های ژئوپلیتیک خود در آنجا ادامه دهد. در عین حال، آمریکا و متحدینش به عنوان کسانی که بیشترین آسیب را به افغانستان وارد کردند، باید بازسازی اصلی این کشور را نیز به عهده بگیرند.
پاتروشف همچنین گفت که غرب به جای اینکه دارایی های افغانستان را به عنوان نیازهای بشردوستانه تحت کنترل سازمان ملل ارسال کند، آنها را به طور غیرقانونی مسدود کرده است٬ تصمیم واشنگتن برای منجمد کردن و نگه داشتن نیمی از دارایی های افغانستان در بانک های آمریکا برای پرداخت غرامت برای ادعای بستگان قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که مردم افغانستان، همانطور که می دانید، اصلاً در آن دخالت ندارند، خودخواهانه است.
مشاور امنیت ملی روسیه تاکید کرده است که سازمان ملل متحد باید هماهنگ‌کننده اصلی اقدامات کشورهای مختلف برای احیای افغانستان و کمک به تحکیم تلاش های بین المللی مربوطه درباره افغانستان است.
نیکولای پاتروشف این سخنان را در نشست اخیر امنیتی در تاجکستان بیان داشته است.

علی شمخانی، مشاور امنیت ملی ایران در این نشست گفته است آمریکا مقصر اصلی جنگ بیست ساله در افغانستان و بحران جاری در اوکراین است و تأکيد داشته است آمریکا نه تنها باید دارایی های مردم افغانستان را آزاد کند، بلکه باید خسارات مادی که در افغانستان به بار آورده را جبران کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.