سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیرخارجه فنلاند:

روسیه و اوکراین را به پایان جنگ دعوت می‌کنیم

وزیرخارجه کشورمان گفت: ایران راه حل جنگ اوکراین و روسیه را در دیپلماسی و گفت و گو می داند.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با پکا هاویستو گفت: ایران مخالف جنگ است و هر دو طرف درگیری در کیف و مسکو را به گفت و گو و پایان دادن به جنگ دعوت می کند.

به گفته وزیرخارجه کشورمان، ایران راه حل جنگ اوکراین و روسیه را در دیپلماسی و گفت و گو می داند.

وزیرخارجه فنلاند نیز در خصوص بحران اوکراین نیز ابراز امیدواری کرد که گفت و گوهای روسی- اوکراینی با کمک کشورهای مختلف و از جمله ایران به حل و فصل مسالمت آمیز این بحران کمک نماید.

پیش‌تر امیرعبداللهیان با بیان اینکه طی ۲ مرحله در دیدار با لاوروف حامل پیام وزیر خارجه اوکراین مبنی بر درخواست آتش‌بس و آمادگی برای گفت‌وگو و توافق بودم از آمادگی ایران برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین خبر داده بود.

دیمیتریو کولبا وزیر خارجه اوکراین در این باره  گفته بود «ایران مخالف جنگ در اوکراین است و از راهکار مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند. من خواستم [وزیر خارجه ایران] پیام من را به مسکو منتقل کند: روسیه باید بمباران غیرنظامیان را متوقف کند، به آتش‌بس پایبند باشد و از اوکراین خارج شود.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
7891
۲۲:۵۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
اغا بزار اول روسیه اکراین رو کشفش کنه یه کریستف کلمبی یه چیزی. بعدا وخت پایان جنگ هم زیاده. تا دلت بخواد صلح پایدار برقرار میشه. ولی یه خرده حسابایی هس که باید اول بهشون رسیدگی بشه.
ناشناس
۰۲:۱۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
از نظر ما کلا اوکراینیا یه مشت جنایتکار داعشی خودفروخته اند و هر بلایی سرشون بیاد کمشونه و نه تنها روسیه بلکه کل دنبا باید علیه اونا اعلان جنگ کنن ولی چون حمله به اوکراین باعت سؤاستفاده امریکا میشه و از فردا اونم به بهانه حفاظت از جون آمریکائیا تو کشورهای دنیا هر روز میخواد به یه کشور حمله کنه نباید روسیه تا رسوا شدن کامل اوکراینیا نباید بهش حمله میکرد
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
تعطیلی داداش خدا شفات بده و دوما نظر تو رو کسی نپرسید عقده ای