سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت وگو باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اختصاص اعتبار ۱۱۵٠ میلیارد تومانی برای تغذیه و شیر دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت  وزارت آموزش و پرورش گفت: در مهر ماه سال جاری مناطق محروم، عشایری، روستایی و مرزی تمام استان های کشور طرح تغذیه و شیر دانش آموزان اجرا می شود.

صادق ستاری فرد گفت: موضوع تغذیه و شیر دانش آموزی بعد از سال ها خوشبختانه امسال احیا شده و ۱۱۵٠ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. مجلس نیز در این راستا حمایت خوبی داشته است اما برای اجرای این طرح نیازمند اعتبار بیشتری هستیم.

او گفت: پیش بینی ما این است که بتوانیم بین ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز در مناطق محروم، عشایری و مرزی را پوشش دهیم. اولویت اول ما اجرای تغذیه و شیر دانش آموزان، مقاطع ابتدایی است و اگر منابع مالی ما کفاف بدهد مقاطع متوسطه اول نیز مد نظرقرار می گیرد و برای انجام این کار نیازمند همراهی برخی از دستگاه های دیگر هستیم.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت  وزارت آموزش و پرورش، اگر منابع مالی کفاف کند اجرای طرح تغذیه و شیر دانش آموزان در حاشیه شهر ها نیز انجام می شود. طرح تغذیه و شیر حدود ۷۵ هزار دانش اموز بعد از ماه مبارک رمضان تا پایان سال تحصیلی در حاشیه شهرهای کرج و مناطق محروم سیستان و بلوچستان به صورت آزمایشی انجام شده است.

ستاری فرد گفت:  آستان قدس رضوی،  سپاه پاسداران، ستاد اجرای فرمان امام و بنیاد مستضعفان همراه وزارت آموزش و پرورش هستند ، به طوری که هماهنگی های لازم برای استفاده از ظرفیت این دستگاه ها در حال انجام است. در مهر ماه سال جاری طرح تغذیه و شیر دانش آموزان در مناطق محروم، عشایری، روستایی و مرزی تمام استان های کشور اجرا بی می شود.

او گفت: نان و شیر غنی شده، خرما و کشمش در بسته تغذیه دانش آموزان گنجانده شده است.


بیشتر بخوانید:

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سرزمین جاوید
۰۷:۳۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
بلاخره باید پول آقازاده های خارج رفته به عناوینی تهیه شود وگرنه چندسالی هست که دانش آموزی در این دیار رنگ شیر توزیع دانش آموزی را به چشم ندیده ،آها ببخشید یادم آمد زمان دور دوم انتخابات حسن روحانی بلا مرده یک روز آن هم بصورت گزینشی به تعدادی مدارس شیر تاریخ مصرف شده توزیع شده بود ...