سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پایلوت مبارزه با آفات در سرخه

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طرح مبارزه با آفات جوندگان در سرخه به عنوان پایلوت اجرا می‌شود واین آفات سالانه ضرر‌های بسیاری به مزارع می‌زنند.

آقای قاسمی گفت: این جوندگان علاوه بر زیان‌های وارده به مواد غذایی به دلیل جویدن و حیف‌ومیل کردن انواع و اقسام مواد خوراکی و غیرخوراکی که باعث اتلاف و هدر رفت مقدار زیادی سرمایه ملی می‌شود به انسان و دام نیز از طریق انتقال و انتشار انواع بیماری‌های عفونی و مسری صدمه وارد می‌کنند.

 همچنین این جوندگان سبب ایجاد خسارت از طریق جویدن و از بین بردن مواد غیرخوراکی مانند کابل‌های برق و تلفن و ایجاد آتش‌سوزی و حریق، خرابی ساختمان‌ها و یا سوراخ کردن آن‌ها و هدر دادن آب آبیاری و جویدن لوله‌های آبیاری تحت‌فشار می‌شوند از سوی دیگر انواع جوندگان خسارت زایی که تا به حال در شهرستان سرخه شناسایی شده‌اند شامل موش مغان و موش ورامین است.

 برای این منظور عملیات پروب برداری در منطقه خنار که بیشترین سطح کشت آن شامل باغات و زراعت حبوبات و یونجه است توسط کارشناسان و بهره‌برداران با هماهنگی شورا و دهیار منطقه انجام شد و پس از تعیین تراکم موش و تأمین سم مورد نیاز از واحد حفظ نباتات استان سمنان طرح پایلوت در سطح ۱۰۰ هکتار اجرا شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.