سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق حدود سه میلیون دُز واکسن کرونا در استان همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از تزریق حدود سه میلیون و ۱۹۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان خبر داد.

فاطمه ترکمان اسدی گفت: تاکنون سه میلیون و ۱۸۷ هزار و ۷۶۸ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم، یادآور و نوبت چهارم) برای جامعه هدف در این استان تزریق شده است.

از مجموع واکسن‌های یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۵۳ دُز واکسن در نوبت اول، یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۴۸ دُز در نوبت دوم، ۵۷۷ هزار و ۱۶۸ دُز در نوبت سوم و یک هزار و ۱۹۹ دُز در نوبت چهارم تزریق شده است.

او گفت:  میانگین تزریق روزانه واکسن کرونا در استان همدان به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده است و روز گذشته ۶۷ نفر شامل هفت نفر دُز نخست، ۱۳ نفر دُز دوم، ۴۱ نفر دُز سوم و ۶ نفر دُز چهارم را تزریق کردند.

وضعیت شهرستان‌های استان همدان در تزریق چهار دُز واکسن کرونا به ترتیب اسدآباد ۱۸۹ هزار و ۴۸۵ دُز، همدان یک میلیون و ۲۸۵ هزار ۷۱۹ دُز، نهاوند ۳۰۷ هزار و ۵۷۱ دُز، ملایر ۵۰۴ هزار و ۴۸ دُز و کبودرآهنگ ۲۱۹ هزار و ۹۶۹ دُز است.

همچنین ۶۹ هزار و ۷۷۰ دُز واکسن درشهرستان فامنین، ۷۳ هزار و ۷۸۶ دُز در شهرستان درگزین، ۱۳۴ هزار و ۸۸۴ دُز شهرستان رزن، ۱۸۸ هزار و ۶۶۱ دُز درشهرستان تویسرکان و ۲۱۳ هزار و ۸۷۵ دُز در شهرستان بهار واکسن کرونا تزریق شده است.

او گفت: شمار جمعیت ۱۲ تا ۱۸سال استان همدان ۱۴۵ هزار و ۴۵۱ نفر است که ۱۳۸ هزار و ۱۳۲ نفر دُز اول و ۱۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و در مجموع ۹۴.۹ درصد نوجوانان دُز اول و ۸۳.۲ درصد دُز دوم تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: آمار تزریقن واکسن وجوانان در دُز نخست در شهرستان اسدآباد ۱۰۰ درصد، فامنین ۹۸.۶ درصد، همدان ۹۷ درصد و رزن ۹۶.۹ درصد است و کمترین آمار از شهرستان ملایر با ۸۹.۶ درصد گزارش شده است.

فاطمه ترکمان اسدی گفت: شمار جمعیت نوجوانان پنج تا ۱۲ سال استان همدان ۱۹۹ هزار و ۵۴۵ نفر است، از این تعداد ۵۱ هزار و ۲۴۹ نفر دُز اول و ۲۵ هزار و ۳۴۶ نفر دُز دوم را دریافت کردند که شامل ۲۵.۶ درصد دُز اول و ۱۲.۷ درصد دُز دوم می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.