سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسانسورهای غیراستاندارد کرمانشاه در آستانه پلمب شدن

به گفته مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه، آسانسور‌های غیراستاندارد و ناایمن مراکز دولتی و عمومی در کرمانشاه پلمب می‌شوند.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: با توجه به پایش آسانسور‌ها با اولویت دستگاه‌های دولتی، مراکز درمانی، بیمارستانها، هتل‌ها و مراکز تجاری، در صورتی که آسانسوری ناایمن و غیر استاندارد باشد و یا بیم بروز حادثه‌ای برود، با هماهنگی دادستانی نسبت به پلمب آن‌ اقدام خواهد شد.

محمد رضا نیازی گفت: فهرست آسانسور‌های ۱۰ مرکز دولتی و عمومی که به دلیل بی توجهی به اخطار‌های اداره کل استاندارد در بازه زمانی مشخص شده فرآیند استانداردسازی را انجام نداده اند، برای پلمب به دادستانی استان معرفی شده‌اند. درحال حاضر آسانسور‌های برقی و هیدرولیک مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند. همه ساختمان‌های نوساز دارای آسانسور، باید استانداردسازی شوند و صاحبان آن‌ها‌ تاییدیه ایمنی آسانسور را دریافت کنند.

به گفته نیازی، فرآیند استانداردسازی درسطح دستگاه‌های استان اجرا شده است و بسیاری از ادارات وسازمان‌ها موفق به اخذ تأییدیه ایمنی استاندارد و یا در حال استانداردسازی آسانسور‌های خود هستند. درمجموع برای ۱۳۹ دستگاه آسانسور تأییدیه ایمنی یا ادواری صادر و ۱۰۶ دستگاه آسانسور منصوبه نیز در حال استانداردسازی و رفع نقص هستند.

به منظور تامین ایمنی و سلامت مردم، در دو ماه اخیر آسانسور‌های منصوبه ناایمن در دو بیمارستان، سه مجتمع پزشکان، سه هتل و یک پاساژ درمرکز استان تحت اقدام حقوقی قرار گرفته اند تا در مهلت قانونی فرآینداستانداردسازی آن‌ها انجام گیرد. با همکاری موثر دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از بیمارستان‌های سطح استان، ازجمله بیمارستان حضرت معصومه (س) و بیمارستان آیت اله طالقانی موفق به اخذ تأییدیه ایمنی استاندارد برای آسانسورهای منصوبه شده اند.

یکی از مشکلات اساسی در استاندارد سازی آسانسور‌ها در برخی از مراکز دولتی و عمومی بخصوص بیمارستانها، مشکلات سازه‌ای اینگونه ساختمان‌هاست. درصورتیکه فرآیند استانداردسازی این آسانسور‌ها به موقع انجام نگیرد، اداره کل استاندارد به عنوان نماینده قانونی نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.