سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمل و خروج گندم از استان اردبیل ممنوع است

معاون جهاد کشاورزی اردبیل گفت: امسال با هدف حذف دلالان از بازار خرید حمل و خروج گندم از تمام مناطق این استان ممنوع است.

بهمن شهریار گفت: در صورت نگهداری گندم در انبار بدون ثبت در سامانه ، گندم نگهداری شده قاچاق محسوب شده و علاوه بر مصادره محصول انبار شده به نفع دولت و صاحب آن به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: گندم کشاورزان با پایه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان ، لحاظ ۱۲ درصد رطوبت ، ۲ درصد سن‌زدگی و با افت یک تا چهار درصدی به شکل مطلوب خریداری خواهد شد.

به گفته او، امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم دیم و آبی از اراضی کشاورزی این استان برداشت می‌شود.

شهریار می گوید: پارسال سطح زیرکشت گندم آبی در استان ۴۹ هزار هکتار و گندم دیم ۲۲۳ هزار هکتار بود و امسال این میزان به ۵۲ هزار هکتار در سطح گندم آبی و ۲۲۵ هزار هکتار در گندم دیم رسیده است.

او با بیان اینکه پارسال ۱۷۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان خریداری شد ، گفت: با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم امسال پیش‌بینی می‌شود که میزان گندم خریداری شده از کشاورزان گندم‌کار استان نسبت به پارسال افزایش قابل توجهی داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: افزایش قیمت خرید تضمینی امسال گندم در کشور سبب شد تا ۱۳ هزار و ۳۰۰ تن از گندم برداشت شده پارسال کشاورزان به قیمت امسال در اختیار دولت قرار بگیرد.

شهریار اجرای طرح‌های حمایتی از کشاورزان گندم‌کار استان اردبیل از جمله کاهش ۶۰ درصدی قیمت کودهای پتاس و فسفات را از جمله عوامل دخیل در افزایش سطح زیر کشت امسال گندم نسبت به پارسال ذکرکرد.

به گفته او، کاهش میزان بارندگی و پراکندگی بارش بهار امسال موجب عدم افزایش تولید محصول گندم امسال استان نسبت به پارسال برغم افزایش سطح زیرکشت شد.

شهریار می گوید: امسال اردبیل از استان‌های پیشرو کشور در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها بوده و با اختصاص ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم به این منظور رتبه برتر در بین ۱۵ استان مجری این طرح را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه برداشت در برخی از مناطق استان اردبیل بزودی آغاز می‌شود، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده در محل عرضه محصول گندم کشاورزان مقدمات کار برای خرید تضمینی و پرداخت بموقع بها گندم فراهم شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.