سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار شورای اسلامی شهر اصفهان به مالکان ساختمان‌های غیر ایمن

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به مالکان ساختمان های غیر ایمن در اصفهان برای تعیین تکلیف و ایمن سازی بناهای خود هشدار داد.

محمد نورصالحی امروز در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار اصفهان دستور داده است که فهرست ساختمان‌های غیر ایمن در این شهر مشخص و به مالکان آن‌ها اطلاع داده شود.

همچنین از ابتدای تیرامسال صدور پروانه ساختمانی به صورت غیر حضوری در اصفهان آغاز می‌شود و بدین منظور جلسه‌ای به اتفاق شهردار، معاونان، استاندار و معاون عمرانی وی برگزار شد و برای حذف رانت و فساد در قالب کمیسیون ماده پنج قول همکاری داده شد.

او می‌گوید اصفهان کمتر دچار تخلف در زمینه ضوابط ساختمان سازی است، همچنین در باره مسائل ساخت و ساز با مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان نیز جلسه‌ای برگزار و ۱۲ مورد پیشنهاد شدکه در این زمینه همکاری معاونت عمرانی استانداری، سازمان میراث فرهنگی و اعضای کمیسیون ماده پنج شهرداری را می‌طلبد.

همچنین عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فهرست اسامی ساختمان‌های غیر ایمن در این شهر گفت: برخی از ساختمان‌های غیر ایمن دارای صاحب، مالک و یا وراث است که به شکل اخطار به آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

به گفته سید امیر سامع مالک برخی پاساژها، بازار‌ها و مجتمع‌های تجاری مشخص نیست و متولی خاصی ندارد و شهرداری در این زمینه دچار مشکل است.

برخی از این ساختمان‌ها دارای مشکلاتی در زمینه استحکام بنا، تاسیسات برق، کابل و شبکه گاز هستند که علاوه بر شهرداری باید مجامع امور صنفی، اتحادیه‌ها و وزارت تعاون و کار نیز ورود پیدا کنند، زیرا در این زمینه بازرس و ضابط قضایی هست، اما تقسیم مسئولیت‌ها، رسیدگی به این امور را با مشکل مواجه کرده است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید اتاق مشترکی در قالب مدیریت شهری و سایر مسئولان در محل فرمانداری و با حضور دستگاه قضایی، ناظران و مدافع حق عمومی تشکیل شود و ساختمان‌های غیر ایمن شناسایی و اخطار‌های لازم از هر دستگاهی مشخص و اطلاع رسانی شود.

سامع می‌گوید: البته برخی اقدامات ممکن است معیشت مردم را به خطر بیاندازد که در این زمینه باید راهکار‌هایی با همکاری نظام مهندسی ساختمان، اصناف و اتحادیه‌ها در نظر گرفته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.