سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور پروانه حمل دام سبک توسط وانت در آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: با هماهنگی دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور و برای اولین بار در کشور این اداره کل اقدام به صدور پروانه حمل دام سبک با خودروی وانت خواهد کرد.

آقای بهداد در جلسه کمیته فنی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: اداره دامپزشکی شهرستان تبریز با هماهنگی اداره قرنطینه و امنیت زیستی، گواهی بهداشتی و قرنطینه­‌ای حمل داخل استانی برای حمل دام زنده صادر می‌کند.

 اهمیت صدور پروانه حمل دام سبک با وانت به این جهت است که ما شاهد حمل تعداد کمی از دام های سبک و سگ نگهبان توسط خودرو‌های وانت در جاده‌های استان آذربایجان شرقی بودیم که این تردد‌ها گاهی بدون ضابطه و اطلاع دامپزشکی صورت می‌گرفت و این امر می‌توانست مخاطرات بهداشتی فراوانی را در پی داشته و موجب گسترش انواع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و حیوان در سطح استان شود.

 تمام پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص عملیات واکسیناسیون باید محقق شود.

مشکلاتی از قبیل کمبود نیروی انسانی و خودرو وجود دارد اما این مسائل نباید موجب شود تا در تحقق اهداف سازمان دامپزشکی کشور که همانا پیشگیری از بروز بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است خللی ایجاد شود.

 روسای ادارات ستادی و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها می‌توانند با برنامه ریزی و هماهنگی امسال نیز همانند سال‌های گذشته تمام پیش بینی‌های واکسیناسیون را به رغم موانع و مشکلات محقق کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.