سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الزام تأسیسات گردشگری گیلان به انجام تفکیک زباله از مبدأ

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از الزام واحد‌های گردشگری و اقامتی استان برای انجام تفکیک زباله از مبدأ خبر داد.

ولی جهانی گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های انجام شده در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در حوزه حفاظت از محیط زیست و ساماندهی زباله‌ها، تمامی واحد‌های اقامتی و گردشگری استان ملزم به تفکیک زباله از مبدأ شده‌اند.

در این راستا و به منظور حفاظت از حقوق عامه و صیانت از محیط زیست استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان پس از برگزاری جلسات با مجامع و تشکل‌های گردشگری، مکاتبات لازم در این خصوص با واحد‌های گردشگری در خصوص لزوم تفکیک زباله از مبدأ انجام شده است.

به گفته او، استان گیلان در حوزه تأسیسات گردشگری ۴۰۰ واحد هتل، هتل‌آپارتمان، مجتمع گردشگری و مهمان‌پذیر، ۳۰۰ واحد رستوران و سفره‌خانه سنتی و ۲۵۰۰ واحد خانه‌مسافر دارد و ابلاغ دستور‌العمل‌های الزام این واحد‌ها به تفکیک زباله از مبدأ می‌تواند نقش قابل توجهی برای حفاظت از محیط زیست استان ایفا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان می‌گوید: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشوق‌هایی برای این واحد‌ها در نظر گرفته شده و این اداره‌کل در نظر دارد پایش مستمری در خصوص نحوه رعایت واحد‌های اقامتی و گردشگری استان در خصوص این دستورالعمل ابلاغی به انجام برساند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.