سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی ۴ استراتژی توسعه کیفی در حوزه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس مهمترین حلقه استراتژیک و راهبردی در اجرای سیاست‌های ستادی برای تحقق تربیت تمام ساحتی هستند.

محمد جعفری گفت: به استناد اسناد بالا دستی شامل سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول دولت مردمی ایران قوی آیت‌الله رئیسی و برنامه درس ملی، تلاش کرده‌ایم تا برنامه‌ریزی و فعالیت‌های حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت، در راستای تربیت تمام ساحتی و شرکت‌جویی در فعالیت‌های ورزشی و حرکتی، سلامت محور و شادی‌آفرین طراحی، تدوین و اجرا شوند.

به گفته وی در حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی چهار استراتژی توسعه کیفی برنامه درس تربیت بدنی، توسعه مشارکت والدین و دانش‌آموزان در فعالیت مکمل، توانمندسازی منابع انسانی و استانداردسازی اماکن ورزشی طراحی شده اند.

جعفری گفت: مدیران مدارس مهمترین حلقه استراتژیک و راهبردی در اجرای سیاست‌های ستادی برای تحقق تربیت تمام ساحتی هستند. در حالی که باید سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی یک متر مربع باشد؛ اما اکنون این سرانه ۳۴ صدم مترمربع است.

 ۵۳۵۶ فضای ورزشی درون و برون مدرسه‌ای شامل زمین چمن مصنوعی و طبیعی، استخر، پیست دو و میدانی، سالن‌های سرپوشیده و کلاس‌های درس تربیت بدنی در کشور وجود دارند.

او گفت: ۱۸۱ پروژه ورزشی دانش‌آموزی نیمه تمام از محل اعتبارات ملی شامل ۹۹ استخر، ۷۳ سالن ورزشی سرپوشیده و ۹ خوابگاه ورزشی و پیست و دو و میدانی در سراسر کشور وجود دارند.

به گفته وی در طرح شهید سلیمانی ۲۱۰۰ پروژه ورزشی شامل سالن ورزشی، چمن مصنوعی، زمین ساحلی و کلاس درس تربیت بدنی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در کشور اجرا می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.