سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروط جدید وزارت بهداشت برای پذیرش در آزمون پیش‌کارورزی

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت شرط جدیدی برای پذیرش در آزمون پره انترنی اسفند ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

مرضیه نجومی در نامه‌ای به معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام کرد به دنبال شرایط اپیدمی بیماری کووید ۱۹ در سال گذشته برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی که با محدودیت تعداد بیمارستان آموزشی روبه‌رو بوده‌اند، مجبور به تعطیلی کوتاه مدت چند بخش کارآموزی شده اند. بنابراین دانشجویان این دانشگاه‌ها برای معرفی به امتحان اسفند سال ۱۴۰۰ واجد شرایط شناخته نشدند. این مشکل در برخی دانشگاه‌ها منجر به مشکلاتی در بخش‌های آموزشی به دلیل محدودیت تعداد کارورز شده است.

در ادامه این نامه آمده است: از آن جایی که برگزاری آزمون میان دوره در تقویم جدید آزمون‌ها در سال ۱۴۰۱ دیده نشده است، بنابراین در جهت حل مشکل مذکور به دانشگاه‌ها مجوز داده می‌شود آن دسته از دانشجویانی که در امتحان اسفند سال ۱۴۰۰ شرکت نکرده و در خرداد واجد شرایط شده‌اند، به صورت مشروط از تیر سال ۱۴۰۱ کارورز شده و در صورت قبولی در امتحان شهریور سال ۱۴۰۱ دوره آن‌ها با احتساب بخش‌های گذرانده شده ادامه پیدا کند.

بدیهی است در صورت عدم کسب نمره قبولی در امتحان شهریور سال ۱۴۰۱ باید در آزمون اسفند سال مذکور شرکت کرده و بخش‌های گذرانده شده قابل احتساب نیستند.

در سایر دانشگاه‌ها شرکت‌کنندگانی که حداقل نمره امتحان پیش کارورزی اسفند سال ۱۴۰۰ آن‌ها ۷۰ باشد، می‌توانند از شرایط فوق استفاده کنند.

معاونین آموزشی دانشگاه‌ها نظارت کامل و دقیق به اجرای این مجوز داشته و از ادامه دوره دانشجویانی که در امتحان شهریور ۱۴۰۱ نمره قبولی کسب نکنند، خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.