سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دستور کار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار گرفت

جذب بیش از ۱۰ هزار بیمه شده تا پایان امسال

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: تا پایان امسال بیش از ۱۰ هزار بیمه شده جذب این صندوق می شوند.

اسدی در نشست خبری به مناسبت هفدهمین سالروز تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: با توجه به مصوبات، علاوه بر کشاورزان، روستائیان و عشایر، کشاورزان غیر ساکن، رانندگان بار و مسافر شهری، فعالان حوزه صنایع دستی و تمام افراد شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گرفتند.

او گفت: تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال که تحت پوشش بیمه‌ای نیستند می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار بگیرند.

اسدی گفت: جامعه تحت پوشش بیمه ۵۲ هزار و ۴۳۲ نفر است که از این تعداد ۴ هزار و ۸۷۲ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: ۳۳ هزار و ۱۳۳ نفر در استان بیمه شده فعال هستند و ۱۶ هزار نفر نیز انفصال بیمه‌ای دارند که درخواست می‌کنیم نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

او گفت: از جامعه مشمول بیمه ۲۰ هزار و ۲۰۸ نفر ساکن روستاها، هزار و ۹۱۲ نفر کشاورز غیر ساکن، هزار و ۶ نفر عشایر، ۳ هزار و ۶۱۷ راننده و ۲ هزار و ۱۲۰ نفر نیز مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اسدی گفت: ۹۷ هزار و ۶۸۴ نفر در استان فاقد هرگونه بیمه‌ای هستند، شهرستان قاین با ۴۶ درصد بیشترین ضریب پوشش بیمه‌ای و شهرستان فردوس با ۲۶ درصد کمترین ضریب پوشش بیمه‌ای را نسبت به جمعیت مشمول بیمه‌ای دارند.

خراسان جنوبی در جایگاه دوازدهم کشوری از نظر ضریب پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.