سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رها شدن ۵ هزار نوزاد در کشور صحت ندارد

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خبر رها شدن پنج هزار نوزاد در ۱۰ روز اخیر در سراسر کشور صحت ندارد.

داریوش ابوحمزه گفت: این آمار یعنی سهم زیادی از متولدین ما باید در کنار خیابان رها شوند که اصلا این طور نیست.

او گفت: مبناهای محاسباتی ما به گونه‌ای است که صرفا با خرید یک خانه یا داشتن دو ماشین فرد جزو دهک دهم به حساب نمی‌آید بلکه این‌گونه افراد درآمد و دارایی دیگری هم دارند.

به گفته معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حال حاضر در مرحله اول، یارانه جدید به ۷۲ میلیون نفر پرداخت شد و اخیرا هم دو لیست جدید فرستادیم و ۷۶ میلیون نفر یارانه گرفتند.

او گفت: ۷ میلیون نفر هم جامانده هستند که کلا دریافت نمی‌کردند، برآورد اولیه این است که ۴ میلیون نفر هم به این لیست اضافه می‌شوند.

 ابوحمزه گفت: بازنشستگانی که جزو دهک دهم قرار گرفتند اما می‌گویند فرزندان آن‌ها مستقل یا مجرد هستند و درآمد دارند باید به مراکز پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه کنند و با ارائه مدارک، خانوار را تفکیک کنند.

داریوش ابوحمزه گفت: برای بعضی از موارد امکان بارگذاری مدارک هم فراهم می‌شود تا اسناد را بگذارند.

به گفته معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این طور نیست که درآمد خاصی برای حذف یارانه مدنظر باشد بلکه موارد مختلفی در نظر گرفته می‌شود، یعنی ترکیبی از شاخص‌های دارایی، درآمدی و میانگین وزنی محاسبه می‌شود.

او گفت: ممکن است افرادی باشند که ملک زیادی داشته باشند و به دلیل نقایص ثبت اطلاعاتی ملکشان محاسبه نشده است. اگر اطلاعات ملکی دقیق و جامع در کشور ثبت می‌شد، قطعا ملک را هم مبنای محاسبه قرار می‌دادیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
وقتی این همه ظلم مسئولین میکنن همین میشه اوضاع که طرف به خاطر این که پول یه شیر خشک نداره بده یا اصلن پول یه لباس بچه را میزاره سر راه و این مسئولین هستن که مثل گرگ به جان مردم افتادن و دارن مردما تیکه پاره میکنن
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
این طفلای معصوم چه گناهی کرذن که توی سطل زباله توی خیابون دم در توی جوب باشن. به قران ما انسان نیستیم حیوونم نیستیم. اگر از حیوون بچشو بگیری بهت حمله میکنه و کتار خودش داره تا از اب و گل ذر بیاد ولی ماچی
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
در زمان انقلاب فرانسه وقتی مردم ملکه کشور رو میگیرن و بهش میگن مردم نان ندارن بخورن در جواب میگه خوب کیک بخورن این حرف مردم رو به خشم میاره که چرا اینقدر نسبت به اوضاع کشور بی اطلاع هستش و ملکه رو دار میزنن الان دقیقا کار ما با مسئولان و حکومت همینه که مردم گرسنه و نامید و عصبی هستن و اینا انکار میکنن و اعتراضات را کار آمریکا و انگلیس و ... می دونن
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
پس رها شدن چند هزار صحت دارد من فرزندم ۲ماه به دنیا امده ویارانه نداره
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
خیلی بی دقتی شده، من یه کارگر مستاجر، یارانم قطع شده
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
دلم گرفت