سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات پروژه های بافت تاریخی کرمان بررسی شد

مشکلات مربوط به پروژه‌های صاروج پارس و هتل‌بام کرمان بررسی شد و شهرداری و میراث فرهنگی کرمان برای احیای بازار قلعه‌محمود گفت و گو کردند.

در نشست شهردار کرمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری این دو نهاد و تشکیل کارگروه مشترک شهرداری منطقه پنج (بافت تاریخی) و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تأکید شد.

 شهردار کرمان، در جلسه‌ای که به‌مناسبت هفته میراث فرهنگی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و معاونان وی، سرپرست شهرداری منطقه پنج (بافت تاریخی) و معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، در محل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تشکیل شد، با تأکید بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری شهرداری با اداره‌کل میراث فرهنگی، گفت: شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی در پروژه‌های مشترک متعددی درگیر هستند که اجرای موفق و اصولی آن‌ها نیازمند ارتباط نزدیک و مداوم این دو دستگاه است.

سعید شعرباف می گوید: «باغ‌موزه هرندی» فضای بسیار زیبا و وسیعی دارد که در حال حاضر تقریبا راکد است و شهرداری آمادگی دارد که در احیای فضای سبز این باغ‌موزه تاریخی و ارزشمند مشارکت کند تا به‌عنوان یک فضای عمومی مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

او با اشاره به اهمیت تاریخی و گردشگری «قلعه‌دختر»، از آمادگی شهرداری در فضاسازی محدوده پیرامون این قلعه تاریخی و مشارکت در مرمت آن به همت اداره‌کل میراث فرهنگی خبر داد.

شهردار کرمان، تعیین محله‌های هدف در بافت تاریخی با هدف احیای این محله‌ها و رسیدگی به مسائل آن‌ها را از مواردی دانست که نیازمند تعامل شهرداری با میراث فرهنگی است و گفت: در این راستا لازم است کارگروه مشترکی بین شهرداری منطقه پنج کرمان (بافت تاریخی) و اداره‌کل میراث فرهنگی تشکیل شود که با برگزاری جلسات منظم هفتگی، مسائل و مشکلات محله‌های هدف را بررسی کرده و راه‌کار ارائه دهند.

در این نشست، مشکلات مربوط به پروژه‌های «صاروج پارس» و «هتل‌بام کرمان» بررسی شد و بازار «قلعه‌محمود» و برخی از خانه‌های تاریخی نیز به‌عنوان پروژه‌های هدف مشترک شهرداری و میراث فرهنگی برای بررسی مسائل و پیگیری رفع موانع جهت احیای آن‌ها مشخص شدند.

همچنین مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور مسئولان شهرداری منطقه پنج کرمان و اداره‌کل میراث فرهنگی تشکیل شود که در جلسات هفتگی به بررسی مسائل محله‌های هدف در بافت تاریخی بپردازند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.