سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام بیان کرد

کنترل و حذف آلاینده‌ها رسالت اصلی محیط زیست استان ایلام

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: کنترل و حذف آلاینده‌ها در صنایع مختلف، رسالت اصلی محیط زیست استان است.

به گفته آقای غلامرضا ابدالی لزوم نظارت بر ملاحظات محیط زیستی در بخش‌های مختلف آب، خاک و هوا  از وظایف مهم حفاظت محیط زیست است.

او گفت: در حاضر با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد میزان فاضلاب‌های شهری استان از طریق سیستم‌های تصفیه فاضلاب مدیریت می‌گردند و مجوز احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر‌های آبدانان، چوار و ارکواز ملکشاهی صادر گردیده است.

ابدالی گفت: واحد‌های بزرگ صنعتی استان از جمله کارخانه سیمان ایلام، پالایشگاه گاز و پتروشیمی، شهرک‌های صنعتی و میادین نفت و گاز از واحد‌های مهم با قابلیت ایجاد آلایندگی هستند که با بازرسی‌های مستمر کارشناسان حفاظت محیط زیست ملزم به کنترل و مدیریت آلایند‌ها گردیده اند.

او گفت: نصب سیستم‌های پایش برخط هوا در کارخانه سیمان، پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام و استقرار این تجهیزات در تصفیه خانه‌های فاضلاب استان از مهمترین رویکرد‌های نوین در بازرسی از صنایع مهم است.

ابدالی گفت: برخورد قانونی و اعلام جرم علیه واحد‌های آلاینده راهکار نهایی حفاظت محیط زیست برای مدیریت منابع زیستی است و در حال حاضر پرونده شرکت پتروشیمی و شهرک صنعتی ایلام به دلیل عدم مدیریت اصولی پساب تولیدی از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.