سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری گردهمایی معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد

گردهمایی معاونان غذا و دارو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور معاون وزیر بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

دکتر محمدعلی کیانی  روز چهارشنبه در نخستین روز از برگزاری این گردهمایی گفت: در سفری که اخیرا به تاجیکستان داشتیم مسئولان ارشد حوزه سلامت این کشور، تمایل خود را برای استفاده از داروهای تولیدی ایران اعلام کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جای بسی افتخار است که علیرغم تحریم ها و مشکلاتی که در تامین مواد اولیه دارو در کشور وجود دارد برخی کشورها تمایل به استفاده از داروهای تولیدی کشورمان دارند که این امر نشان دهنده جایگاه علمی و توانمندی ایران در تولید داروهای باکیفیت است.

او گفت: شرایط برای معرفی توانمندی های حوزه دارو و صادرات به کشورهای هدف باید بیش از پیش فراهم شود، تامین دارو یکی از مهمترین اولویت های حوزه سلامت محسوب می شود و نقش موثری در روند موفقیت درمان و رضایتمندی بیماران دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای افزایش سرعت خدمات رسانی به بیماران، باید شرایط به گونه ای برنامه ریزی شود که بیمار بتواند در نزدیکترین محل زندگی داروهای مورد نیاز خود را دریافت کند که این امر در قالب برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در حال برنامه ریزی است.

کیانی گفت: بر لزوم تسهیل در روند اعطای مجوزهای تولید دارو، در این راستا، راه اندازی دفاتر خدماتی با همکاری بخش خصوصی می تواند زمینه را برای سرعت صدور مجوزهای لازم و استفاده بیش از پیش از توان و دانش بومی در تولید داروها و تجهیزات مورد نیاز فراهم کند.

گردهمایی معاونان غذا و دارو دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور به میزبانی مشهد طی روزهای چهارم و پنجم خرداد در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.