سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی:

سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی از میانگین کشور کمتر است

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استان ۴.۳ مترمربع و در کشور ۵.۲ مترمربع است و سرانه مطلوب و استاندارد هشت مربع است.

ابوالقاسم بایایی در گردهمایی مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه ساز و معاونان مشارکت‌های مردمی ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مشهد گفت: تعداد کل دانش آموزان خراسانی یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۹۹۵ نفر است که ۸۸ درصد در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند و از این تعداد ۷۱۲ هزار نفر در مشهد تحصیل می‌کنند که ۷۸ درصد آن‌ها در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیر دولتی به مدرسه می‌روند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: پارسال ۳۱۵ طرح با هزار و ۲۵۱ کلاس درس در خراسان رضوی به بهره برداری رسید که از این تعداد، ۱۹۵ طرح با ۶۹۹ کلاس درس از محل اعتبارات مشارکتی و مردمی به بهره برداری رسید.

او گفت: بهره برداری از ۲۶۸ طرح با هزار و ۳۱۱ کلاس درس، حذف ۲۰۵ مدرسه کانکسی سنتی و ۱۶۴ کانکس غیرسنتی در استان برخی از برنامه‌های امسال است.

خیّران، سرداران جهاد در عرصه سازندگی آموزش و پرورش هستند

حمید طریقی حسینی  هم در این گردهمایی گفت: خیّران، سرداران جهاد در عرصه سازندگی آموزش و پرورش هستند، وزیر آموزش و پرورش بیشتر زمان خود را به خیران اختصاص می‌دهد، زیرا کار افراد خیر، یک کار تربیتی و اثرگذار است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت:کار را برای ورود خیران خارج از کشور هم به موضوع مدرسه سازی تسهیل می‌کنیم و ارتباط گیری با آن‌ها را به خیران داخل کشور واگذار می‌کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در طرح سنجش آمادگی تحصیلی، دانش آموزان مختلف شناسایی می‌شوند، ۸۰ درصد دانش آموزان استثنایی در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و بقیه دانش آموزان به دلیل سختی و مشکلاتی که دارند و یا کمبود مدرسه در منطقه خود در مدراس حضور ندارند.

طریقی حسینی گفت: در دولت سیزدهم قرارگاه محرومیت زدایی و عدالت تربیتی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است که استان‌های مختلف مرزی همراه با این سازمان در آن عضو هستند تا عدالت تربیتی در همه استان‌ها حاکم شود، سیاست ما ساخت مجتمع‌های بزرگ آموزشی با ظرفیت و جای مناسب است و نمی‌خواهیم به هر قیمتی مدرسه‌ای ساخته شود که نتوان از ظرفیت آن استفاده کرد.

او گفت: یکی از رویکرد‌های ما، فراگیر سازی مدارس و متناسب سازی مدارس عادی است تا شرایط برای خانواده‌ها مهیا شود و در صورت تمایل فرزند معلول خود را در مدرسه نزدیک منزل سکونت خود ثبت‌نام کنند.

اختصاص بیش از سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس هم گفت: امسال رقم‌های خوبی برای نوسازی مدارس و تکمیل پروژه‌ها در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیران، پنج هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی و هزار میلیارد تومان برای امکانات آموزش مجازی است.

حمیدرضا تقی پور گفت: دولت سیزدهم پای کار آمده است و خیران را هم مشارکت بسیار خوبی دارند که پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برسانیم و پروژه‌های جدید را شروع کنیم و اگر خیران و دولت پای کار نیایند با بحران‌های جدی آموزشی و اجتماعی رو به رو خواهیم شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.