سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلف شدن ماهی ها در یک آبگیر فصلی + فیلم

اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی درباره گیر افتادن و تلف شدن تعدادی ماهی در یک آبگیر فصلی واکنش نشان داد.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان، در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر به گِل افتادن ماهیان در آبگیر فصلی در روستای گرازوئیه شهرستان میناب، اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان پس از بررسی موضوع و با مشورت اداره شیلات شهرستان تصمیم به انتقال ماهی‌ها به مخازن آب گرفتند.

سد میناب گزینه دیگری برای این منظور بود که به دلیل رعایت جوانب احتیاط و پیشگیری از انتقال احتمالی عوامل بیماری زا رد شد.

با هماهنگی انجام شده دیروز صبح (سه شنبه) محیط بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میناب به اتفاق کارشناسان اداره شیلات شهرستان، دهیار روستای گرازوئیه و تعدادی از فعالان محیط زیست در محل حضور یافتند، اما طبق بررسی‌ها به جز تعدادی ماهی کوچک تلف شده هیچ ماهی بزرگ و زنده‌ای در این محدوده یافت نشد و بنا بر اظهارات دهیار روستا ماهی‌ها توسط مردم محلی احتمالا به منظور ارتزاق جمع آوری شده اند.

این آبگیر فصلی که در شش ماهه دوم سال آبگیری می‌شود در بارندگی‌های بالاتر از نرمال زمستان گذشته با حجم بالایی از آب سرریز شده از سد میناب نیز تغذیه شد که احتمالا ماهی‌های مذکور از همین طریق وارد این محدوده شده بودند. به طور کلی آبگیرها، تالاب‌ها و رود‌های فصلی با شروع فصل کم بارش و گرم، کم آب یا کاملا خشک می‌شوند که در این مورد نیز دمای بالا و خشکی هوا، موجب تبخیر آب و به گل افتادن ماهی‌ها شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.