سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور فعال تیم‌های فوریتی محب و اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان در حادثه متروپل

سرپرست بهزیستی خوزستان از حضور فعال گروه‌های فوریتی محب و اورژانس اجتماعی خط ۱۲۳ در محل حادثه ریزش متروپل آبادان خبر داد.

مهران کریمیان گفت: تیم فوریتی محب و اورژانس اجتماعی، متشکل از مددکاران و روانشناسان زبده، پس از وقوع حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی و انسان ساخت، در محل حادثه حضور یافته و به منظور کاهش فشار روانی و اجتماعی، به افراد حادثه دیده و خانواده‌های آنان، خدمات و مشاوره‌های روانی و اجتماعی ارائه می‌دهند.

او می‌گوید: پس از حادثه متروپل این تیم‌ها (محب) و تیم اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بلافاصله در محل حضور یافته و به افراد و خانواده حادثه دیدگان خدمات و مشاوره‌های روانی و اجتماعی ارائه و این خدمات حتی تا پس از حادثه ادامه دارد.

به گفته سرپرست بهزیستی خوزستان، گروه فوریتی محب به صورت داوطلبانه و از نیرو‌های مختلف از جمله مراکز مشاوره بهزیستی، کارشناسان، مددکاران، روانشناسان و اساتید دانشگاه‌ها و روانپزشکان و گروه‌های اجتماع محور که آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده اند تشکیل شده است.

این مقام مسئول، هدف از تشکیل تیم محب را افزایش توان، انسجام و هماهنگی لازم بین نیرو‌ها و عوامل امدادی استان در جهت پاسخگویی سریع به حوادث غیر مترقبه عنوان کرد.

آقای کریمیان گفت: هم اکنون ۱۴ تیم فوریتی محب در شهرستان‌های اهواز، خرمشهر، شوش، حمیدیه ماهشهر و رامشیر تشکیل شده که بصورت تخصصی آموزش دیده و در حالت آماده باش ودر صورت نیاز سریعا به منطقه اعزام خواهند شد.

سرپرست بهزیستی خوزستان می‌گوید: همچنین صدای مشاور خط تلفنی ۱۴۸۰، آماده هر نوع مداخله ومشاوره، پیشگیری از اختلالات ومشکلات روانی –اجتماعی و ارتقای سلامت روان تماس گیرندگان بوده و به ارائه مشاوره روانشناختی به صورت تلفنی به خانواده‌های مصیبت دیده جهت مدیریت استرس و کاهش اضطراب آن‌ها می‌پردازند.

سرپرست بهزیستی خوزستان بعد از ظهر امروز به همراه امام جمعه آبادان از محل ریزش ساختمان متروپل و عیادت خانواده‌های حادثه دیده در بیمارستان شهید بهشتی آبادان بازدید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.