سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی بیش از یک هزار زندانی با همت شوراهای حل اختلاف اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از آزادی بیش از یک هزار زندانی و رهایی و بازگشت به زندگی ۳۳ محکوم به قصاص با همت شوراهای حل اختلاف استان اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری، از آزادی یک هزار و ۹۳ زندانی جرئم مختلف به همت اعضای شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان اصفهان خبر داد.

با هدف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، شورا‌های حل اختلاف تشکیل و در ادامه آن نیز این شورا‌ها با حضور کارکنان مجموعه زندان‌های استان اصفهان تشکیل شده است.

به گفته او در حال حاضر تعداد۱۴ شورای اختلاف در داخل زندان‌ها فعال و نیز شعبه دیگری در ستاد مردمی دیه استان راه اندازی شده که با استفاده از ظرفیت خیران در امر صلح و سازش تلاش‌های بیشتری را داشته و خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ هزار و ۳۱۳ مورد پرونده به این شورا‌ها ارجاع شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۷۰ پرونده مصالحه ومورد سازش قرار گرفته است.

تعداد ۳ هزار و ۸۹۲ پرونده در این ۱۴ شعبه مختومه و یک هزار و ۳۲۲ پرونده نیز منجر به صدور حکم شده است.

او به موضوع مهم برقراری صلح و سازش بین اولیای دم محکومان به قصاص در این شورا‌ها اشاره کرد و گفت: با تلاش مددکاران زندان‌های استان و جمعی از خیرین که همواره در این راستا مشارکت داشته اند۳۳ پرونده مطرح که ۱۷ مورد تا کنون رضایت قطعی حاصل شده و ۱۶ پرونده دیگر نیز با کمک خیرین و تامین و پرداخت وجه المصالحه مورد توافق و رضایت حاصل و زندگی و حیاتی دوباره بخشیده اند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان با فراخوان خیرین و شاکیان در امر ایجاد صلح و سازش در تمامی موارد به خصوص پرونده‌های قصاص از تلاش همه دست اندرکاران این امر قدردانی کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.