سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژیم صهیونیستی در ماه گذشته، ۱۲۲۸ فلسطینی را بازداشت کرد

نهاد‌های فلسطینی اعلام کردند رژیم صهیونیستی کارزار بازداشت‌های گسترده فلسطینیان را از سر گرفته است.

این نهاد‌های فلسطینی گفتند: ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل طی آوریل گذشته حدود یک هزار و ۲۲۸ فلسطینی را بازداشت کرد که ۱۶۵ تن از آنان زیر سن قانونی و ۱۱ نفرشان زن هستند.

به گزارش پایگاه خبری القدس العربی، کمیته (رسمی) امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسرای فلسطینی و مؤسسه مراقبت از اسرا و حقوق بشر الضمیر و مرکز (غیر دولتی) اطلاعات وادی حلوه قدس این گزارش را صادر کردند.

نهاد‌های مرتبط با امور اسرا نیز گزارش دادند: مقامات اسرائیلی بالاترین میزان بازداشت از ابتدای سال جاری تا کنون را ثبت کرده اند.

طبق این گزارش، بالاترین میزان بازداشت در شهر قدس بوده است که ۷۹۳ مورد بازداشت در آن ثبت شده است و ۱۳۹ مورد آن زیر سن قانونی بوده اند. رژیم صهیونیستی همچنین ۱۵۴ حکم بازداشت اداری را صادر کرده که از این میان ۶۸ مورد آن حکم جدید و ۸۶ مورد تمدید حکم بازداشت بوده است.

این نهاد‌های فلسطینی تصریح کردند: عملیات بازداشت با «تخلفات شدید برضد بازداشت شدگان و خانواده هایشان پس از انتقال آن‌ها به مراکز تحقیق و بازداشت صرف نظر از ثبت جراحات مختلف از جمله جراحات جدی ناشی از اصابت گلوله ارتش اسرائیل در میان بازداشت شدگان» همراه بود.

نهاد‌های مذکور اعلام کردند: مقامات اسرائیلی به سمت بازداشت شدگان تیراندازی کردند و سیاست مجازات گروهی را با عملیات تخریب و ویران کردن خانه هایشان و استفاده از سگ‌های پلیس مواد یاب و روش‌های دیگر، برای بیشتر خانواده‌های این اسرا به کار بردند.

بازداشت اعضای گروه‌های مقاومت به بهانه‌های مختلف نیز بخشی از این کارزار رژیم است و خبرگزاری فلسطینی شهاب به نقل از منابع عبری اعلام کرد: شاباک مدعی است شماری از اعضای حماس را که برای قتل ایتمار بن غفیر عضو کنست اسرائیل، ربودن سربازان اسرائیلی و به پرواز درآوردن پهپاد بمب گذاری شده با هدف حمله به قطار شهرک نشینان در قدس برنامه ریزی کرده بودند، بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش نهاد‌های مرتبط با امور اسرا، تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی تا اواخر آوریل گذشته به حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر رسید که از این میان ۳۲ نفر زن و ۱۷۰ نفر زیر سن قانونی بودند. این در حالی است که تعداد بازداشت شدگان اداری به حدود ۶۰۰ تن رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.